Het interactieve bureau These Days gebruikt de location-based app Repudo om te werven. Met de hulp van opmerkelijke monstertjes is het bureau op zoek naar nieuwe collega’s. In kroegen, musea en parken maar ook op de stoep van andere bureaus in Amsterdam, worden kandidaten gezocht.
Uitdaging
‘De juiste mensen vinden is altijd een uitdaging. We geloven dat je daar moet zijn waar je doelgroep is en dat je communicatie maakt die mensen willen delen. Dat nemen we met deze campagne dan ook heel letterlijk’, aldus operations director Johan de Keulenaar. ‘Repudo is een leuke manier om het monsterlijke talent te vinden waar wij naar op zoek zijn.’
Stickers
Stickers op verrassende en openbare plekken maken het publiek attent op de vacatures en de wijze waarop deze opgepikt kunnen worden. Vervolgens kunnen deze weer ergens anders, of voor iemand anders, achtergelaten worden. Op Facebook kunnen kandidaten meer informatie vinden en hun interesse kenbaar maken.
Van typmonster tot webmonsters
These Days zoekt onder meer een typmonster (senior copywriter) een duizendpoot (traffic coördinator) en een creatieve yeti (senior art creative). Maar ook driekoppige accountmanagers, projectmanagers die doorbijten, allround designers met een derde oog, en webmonsters die programmeren. Op de recruitmentsite van These Days is overigens niets te vinden van de wervingsactie via Repudo.
Repudo
Repudo is een online dienst van Nederlandse makelij, waarmee je digitale objecten op straat kunt achterlaten. Je laat bijvoorbeeld een boodschap achter op plek X, gericht aan een bepaalde vriend. Die vriend moet fysiek naar plek X reizen om de boodschap op te pakken. Het kan daarbij gaan om een tekst of een plaatje. Bij het oppakken verdwijnt het digitale object van de kaart en bevindt zich vanaf dat moment in jouw telefoon. Van daaruit kun je het weer delen met anderen. Elk Repudo-item is daardoor uniek.
Bron: ReclameWeek