Gem. leestijd 3 min  986x gelezen

OLVG maakt het verschil in Amsterdam met employer brand & recruitment site (inzending OLVG)

OLVG maakt het verschil in Amsterdam met employer brand & recruitment site (inzending OLVG)

OLVG maakt het verschil op de Amsterdamse arbeidsmarkt met employer brand en site waarin OLVG’ers je meenemen in wie we zijn en de unieke manier waarop wij te werk gaan. Lees de hele case van OLVG die is ingezonden in de categorie Arbeidsmarktcommunicatie voor de Werf& Awards 2019.

Case OLVG

Omschrijving van de case

OLVG is een topklinisch opleidingsziekenhuis in het hart van Amsterdam. Wij staan voor kwaliteit van zorg en hebben hiervoor de beste (zorg)professionals nodig. Hoe onderscheid je je in een zeer schaarse arbeidsmarkt naast andere vooraanstaande ziekenhuizen in Amsterdam? Wij hebben ons als doel gesteld om alle beïnvloedbare aspecten zo goed mogelijk in te richten.

Voor wat betreft de werving is het van belang om een authentiek werkgeversmerk te hebben en uit te dragen op een sterk en innovatief recruitmentplatform. Wij willen onze geïnteresseerden en kandidaten een excellente candidate journey bieden, waarmee we het imago van OLVG als werkgever versterken en voldoende conversie van goede sollicitaties genereren.

Wat maakt het uniek en bijzonder om bij OLVG te werken?

Bij OLVG zijn we allemaal een beetje eigenwijs maar op een goede manier. We steken onze mening niet onder stoelen of banken en communiceren open en eerlijk, met aandacht voor elkaar. Via korte lijnen, waarbij iedere mening telt. We zeggen op respectvolle wijze waar het op staat, zijn ruimdenkend, persoonlijk en oprecht. Dat past bij de onbegrensde uitdagingen én mogelijkheden van onze wereldstad Amsterdam.

We verleggen de bekende weg als het bijdraagt aan het resultaat. En bedenken het liefst hoe het nóg beter kan. Op eigen wijze. Mét elkaar. Altijd in dienst van onze patiënten, op betekenisvolle momenten in hun leven. Waarbij we iedere keer kijken naar de mens achter de patiënt.

Bij OLVG bepaal je zelf hoe ver je wilt komen en welke initiatieven je neemt. Maar een ding is zeker, je kunt altijd rekenen op de onvoorwaardelijke steun van je collega’s en de organisatie. Werken bij OLVG. Op eigen wijze.

Op onze nieuwe site werkenbijolvg.nl nemen onze medewerkers je mee in hun wereld. Hoe kleine ideeën grootste events worden en hoe OLVG hen daarin support. Daarnaast is er veel aandacht voor UX geweest in de ontwikkeling van de site.

Wat was de impact van de case?

Dat wij goud in handen hebben met onze eigen medewerkers is uniek. Bij OLVG voel je je gezien, gehoord en gewaardeerd. Veel organisaties worstelen met het realiseren van een prettige cultuur, wij hebben die en collega’s werven graag mee. Met ons nieuwe werkgeversmerk merken we dat medewerkers echt trots zijn op wat we met elkaar bereiken en de manier waarop we dit doen. Dit geldt ook voor deze case.

De manier hoe we het werkgeversmerk en de site hebben ontwikkeld heeft intern voor veel draagvlak gezorgd. Ook merken we in toenemende mate intern waardering voor onze recruitment inspanningen. Tot en met de raad van bestuur is er grote betrokkenheid en support geweest bij de totstandkoming van onze propositie en het uitdragen hiervan.

Sinds de lancering van het nieuwe employer brand is onze zichtbaarheid op de arbeidsmarkt aanzienlijk verbeterd en zelfs in een zeer schaarse markt is de conversie verhoogd

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

We zijn binnen begonnen en hebben met onze eigen medewerkers een mooi pad bewandeld om tot dit eindresultaat te komen. We wilden niet vanaf de zijlijn brainstormen over een unieke propositie maar bij onze eigen collega’s ophalen wat ons uniek en bijzonder maakt.

Dat we dit met onze eigen medewerkers hebben gedaan maakt dat de herkenbaarheid van ons nieuwe werkgeversmerk groot is. “Dit is ons verhaal” hebben we dan ook veelvuldig terug gekregen. Aan windowdressing doen we niet, dit is wie we zijn. Dat krijgen we ook uit de markt terug, want steeds meer (zorg)professionals weten de weg naar OLVG te vinden, en dat is meer dan mooi meegenomen.

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

  • Renée Velsen – HR-beleidsadviseur arbeidsmarktcommunicatie
  • Sjoerd Korsmit – marketing adviseur
  • Wendel Kouwenhoven – sr recruiter
  • Babeth Hoogewoonink – communicatie adviseur
  • Vincent Lozano y van der Mijle – webinformaticus
  • Bureau Adwise – website
  • Bureau Kaliber – manifest werkgeversmerk

Ook kans maken op een Werf& Award 2019?

Maak ook kans op een Werf& Award en stuur uiterlijk 20 maart 2019 17.00 uur jouw arbeidsmarktcommunicatie- of recruitmentcase in. Kijk voor meer informatie en om jouw case in te sturen bij Werf& Awards.

  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners