Als je enorme bedragen aan pensioenvermogen beheert en uitkeert, en tegelijkertijd de Nederlandse zorgsector ondersteunt, heb je best een flinke uitdaging en verantwoordelijkheid. Die is soms zo verbazingwekkend groot, dat dit het uitgangspunt is geworden voor de nieuwe ‘werkgeversmerkcampagne’, die onder de noemer ‘Of je even’ enkele weken geleden van start is gegaan met een advertentie in het FD, en nu te zien is op allerlei social media en te horen op de radio.
In de kopregels van de campagne worden steeds enkele van de grote uitdagingen benadrukt. Zo vraagt PGGM aan potentiële werknemers ‘of je even’ 228 miljard wilt beleggen, het personeelstekort in de zorg wil aanpakken, 624.000 pensioenen wil uitkeren of misschien wel het pensioenstelsel willen hervormen. ‘Of je even impact wil maken op de toekomst van mens, milieu en maatschappij? Het kan bij PGGM. Je werkt met 1.500 collega’s voor het pensioen van 4,3 miljoen mensen, voornamelijk in zorg en welzijn’, zo valt op de bijbehorende site te lezen.
Verschil maken
‘PGGM-medewerkers hebben impact op de levens van miljoenen Nederlanders’, zegt Paul Evekink, senior communicatiemanager bij PGGM. ‘Met deze campagne willen we laten zien dat werken bij PGGM niet alleen uitdagend en interessant is, maar ook een groot verschil kan maken voor de samenleving.’ De campagne zal de komende tijd nog te zien zijn op diverse kanalen, waaronder dagbladen, radio, sociale media en online bannering.
Dat de personeelstekorten in de pensioensector beginnen op te lopen, is overigens al langer duidelijk. Ook dat andere grote pensioenfonds, APG, is zich al een tijdje actief actief op de arbeidsmarkt aan het roeren, wat recent onder meer ook de vakpers in de sector al opviel. De pensioenfondsen kampen niet alleen met een sterk vergrijzend personeelsbestand, ze hebben met de nieuwe Pensioenwet (die op 1 januari 2027 in werking treedt) ook een grote IT-uitdaging voor de boeg. Of je daar dus even aan mee wilt helpen…
Credits
- Bureau: ClubgeistBVH
- Concept: Oscar Busman, Dimitri Korpershoek
- Art director: Sureyya Atemir
- Copywriter: Maarten Bakker
- Account: Anne-Britt van Uchelen
- Strategie: Ton Rodenburg
- Fotografie: Marc Engelen
- Geluidstudio: Studio Levalo; Jacco Lenstra
- PGGM: Paul Evekink, Anouk van Alphen
Lees ook
- Campagne van de week: hoe pensioenuitvoerder PGGM zijn grote impact zichtbaar maakt
- Employer branding campagne: Vragen van de toekomst (inzending APG)
- Alle campagnes van de week
Ook in ‘Campagne van de week’?
Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal, en wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.