NRC komt vanaf september met een wekelijkse arbeidsmarktbijlage: NRC Carrière. De bijlage verschijnt op woensdag bij nrc.next een redactionele arbeidsmarktbijlage. Ook in NRC Weekend wordt dan meer aandacht besteed aan arbeidsmarktonderwerpen. NRC springt hiermee in het gat dat Intermediair achterlaat.
Investeren
Hoewel de arbeidsmarkt al tijden onder druk staat, heeft NRC Media toch besloten om juist nu te investeren in NRC Carrière. “Met NRC Handelsblad en nrc.next willen wij de lezer aanspreken in zijn meest diverse maatschappelijke functies; als burger, als ouder, als partner, als cultuurparticipant, en natuurlijk ook als werkzoekende of werkende mens”, zegt hoofdredacteur Peter Vandermeersch. ”Wij vinden dat een belangrijke functie, omdat de lezer in die functie zichzelf ontplooit, salaris verwerft en vermogen opbouwt. Genoeg aspecten om aandacht aan te besteden met NRC Carrière.”
Hoogopgeleiden
NRC Carrière is het arbeidsmarktmerk van NRC Media, dat zich richt op de hoogopgeleide doelgroep van 20-55 jaar in de profit- en de non-profitbranches. NRC Carrière onderscheidt zich door een groot bereik onder zowel actieve als latente werkzoekenden. Die doelgroep wordt bereikt door kwalitatieve arbeidsmarktcontent te combineren met crossmediale wervings- en imagocampagnes van werkgevers.
Intermediair
NRC lijkt hiermee in het gat te springen van Intermediair Weekblad dat eind oktober ophoudt te bestaan in de huidige vorm. Het blad wordt door de nieuwe eigenaar De Persgroep vervangen door een digitaal magazine.