Gem. leestijd 3 min  729x gelezen

‘Lekker futuristisch en krachtig’; wat schuilt er achter de nieuwe Neways-campagne?

Technisch talent vinden in een markt waarin ook giganten als ASML en VDL vissen? Dat vraagt om een sterk werkgeversmerk én een slimme lokale wervingscampagne. Neways uit Son hoopt beide nu gevonden te hebben. Hoe kreeg dat zo vorm?

‘Lekker futuristisch en krachtig’; wat schuilt er achter de nieuwe Neways-campagne?

‘Drie interactieve DNA-merksessies vol energie.’ Dat is wat het Bredase bureau No Tomato organiseerde bij Neways Electronics International NV,  alvorens aan de slag te gaan met de vormgeving van een heel nieuwe wervingscampagne voor dit snelgroeiende techbedrijf. In naar eigen zeggen zéér korte tijd leverde dat vervolgens een campagne op, ‘waarin niet de technologie, maar juist de mensen centraal staan.’

Dat is best bijzonder, voor een bedrijf dat in dezelfde technische vijver vist als regiogenoten als ASML en VDL. Maar deze ‘springplank voor een futuristische beeldtaal, veelzijdig campagneconcept én effectieve wervingscampagne voor nieuw techtalent’, zoals No Tomato het zelf uitdrukt, levert volgens niet alleen ‘een stevig fundament voor een krachtige identiteit’ op, maar ook ‘een dynamisch succesverhaal.’

Zeldzame vrijheid en afwisseling

Het bureau dat ook bekend is van hun werk voor Perfetti Van Melle, haalde in de DNA-sessies op dat de connectie, afwisseling, vrijheid binnen je...

Dit artikel gratis lezen?

Dit artikel is alleen beschikbaar voor Werf& Pro leden.

Waarom een Werf& Pro account super handig is:

  • Je krijgt toegang tot exclusieve content.
  • De homepage wordt aan de hand van jouw voorkeuren weergegeven.
  • Je ontvangt 2 keer per week onze nieuwsbrief;
  • Je krijgt 10% korting op al onze events*
  • Je ontvangt speciale aanbiedingen van onze partners.
  • Je download gratis het Jaarboek 2022/2023

*Exclusief RLN events

Maak binnen 1 minuut een gratis Werf& Pro account.

Registreren Al een account? Log dan hier in

Deze site onthoudt via een cookie die geplaatst wordt bij inloggen dat gebruikers na 48 uur weer worden uitgelogd. Als je het ‘remember me‘ vinkje aanzet onthoudt de site het voor 14 dagen. Dit geldt niet als je hebt ingesteld in je browser dat wanneer je deze site sluit je  ook meteen je cookies wist.

Lees ook

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal, en wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners