Nespresso heeft een nieuwe recruitmentsite. Verantwoordelijk voor de strategie en uitwerking van de campagne is het Belgische full service communicatiebureau De Facto Image Building. De vraag van Nespresso was een employer branding campagne te ontwikkelen die dezelfde kwaliteit uitstraalt als het merk.
Betere kandidaten
Kernbegrippen voor de campagne zijn klasse, kwaliteit en smaak. Dat is waar Nespresso en zijn medewerkers voor staan en dat willen ze dan ook uitstralen in de werving van nieuwe medewerkers. Met de nieuwe campagne beoogt de organisatie gerichtere sollicitaties te ontvangen, wat de sollicitatieprocedure vereenvoudigt en de kwaliteit van de kandidaten verhoogt.
Jobluik
De carrièresite is volledig vernieuwd. De site is bedoeld voor de Benelux en er kan dan ook gekozen worden voor drie talen. Bovendien is een overzichtelijke indeling gemaakt in land, regio en vacature of stagemogelijkheid. Prominent op de site is het zogenaamde ‘jobluik’. Hiervoor is een officiële interne casting gehouden onder de huidige medewerkers. De uitverkorenen figureren in een filmpje waarin ze meer vertellen over zichzelf, hun werk en natuurlijk over hun favoriete ‘grand cru’, zoals een koffiesmaakje bij Nespresso wordt genoemd. Daarnaast vind je op de site geschreven testimonials van medewerkers over het verloop van hun carrière en hun ervaringen bij hun werkgever. Uiteraard lees je op de site een uitgebreide beschrijving van de organisatie en de visie op werkgeverschap, medewerkers en hun ontwikkeling.
The making of
Bekijk hier het filmpje dat is gemaakt over de totstandkoming van de testimonial video’s.