‘Er is door de impact van vergrijzing, verduurzaming en digitalisering steeds meer behoefte aan gespecialiseerd flexibel personeel. Voor uitzendbureaus liggen hier kansen, maar het bijhouden van deze razendsnelle ontwikkelingen en de steeds veranderende wet- en regelgeving is een enorme uitdaging’, ziet Matthijs Nagel. Als manager van het kersverse Mployment Brands denkt hij daarvoor een oplossing geformuleerd te hebben, die kortweg bestaat uit: kennis, kunde en kapitaal.
‘De razendsnelle ontwikkelingen en de steeds veranderende wet- en regelgeving bijhouden is een enorme uitdaging.’
Mployment Brands wil uitzendbureaus niet alleen uitgebreide inhoudelijke support gaan bieden op het gebied van data, software, backoffice, legal, marketing en sales, maar ook financieel mee investeren. ‘We willen bureaus met ambitie helpen om met alle ontwikkelingen mee te groeien. Dat doen we door met een inhoudelijke en financiële boost een ijzersterk fundament te leggen, zodat het bureau zich vervolgens kan focussen op zijn kracht: het recruiten en uitzenden van uitzendkrachten.’
Hoger niveau
Nagel ziet nu veel uitzendbureaus met groeiambities vastlopen. ‘Het is lastig om met een kleine, succesvolle onderneming een hoger niveau te bereiken’, zegt hij. ‘Dan ontbreekt het je aan kennis over de markt en je concurrentie en is het erg lastig de juiste keuzes te maken. Welke mensen neem je aan? Waar investeer je in? Het ontbreekt ze vaak ook aan geld en kennis van voldoende wet- en regelgeving waar ze aan moeten voldoen. Bij Mployment Brands hebben we de antwoorden. Zodat uitzendbureaus zorgeloos en succesvol kunnen groeien.’
‘Bij Mployment Brands hebben we de antwoorden. Zodat uitzendbureaus zorgeloos en succesvol kunnen groeien.’
Mployment Brands, dochteronderneming van software en service organisatie JEX, neemt via een minderheidsbelang van maximaal 15% een ondersteunende rol in zo’n bureau met ambitie, waarbij het als partner kennis en kunde deelt om uitzendbureaus te professionaliseren en groei te accelereren. Een mooie constructie, zo is de overtuiging van Nagel. ‘Mployment Brands geeft ze alles wat ze nodig hebben om verder te groeien. De bureaus behouden hun eigen karakter en regie, maar krijgen niet alleen een inhoudelijke en financiële boost, maar ook de ondersteuning van 300 specialisten uit verschillende vakgebieden.’
Welke criteria hij daarbij hanteert? Nagel: ‘We hebben wel een aantal richtlijnen, maar in principe investeren we in alle uitzendbureaus die de potentie hebben én een sterke drive om te groeien.’
Lees ook
- Alle zakennieuws