Was 10 jaar geleden de leaseauto nog een enorme pullfactor voor nieuw personeel, voor de millennials die nu de arbeidsmarkt betreden lijkt dat vooral de mogelijkheid te zijn om regelmatig zakelijk te reizen.
Zo zegt bijna 4 op de 10 professionals wereldwijd een nieuwe baan te overwegen als ze daardoor vaker op zakenreis kunnen gaan. Architecten en managementconsultants voeren hierbij de lijst aan. Ook millennials blijken zeer reislustig. Van deze groep zegt 46 procent op zoek te gaan naar een nieuwe baan om meer te kunnen reizen; 37 procent accepteerde zijn huidige baan om deze reden.
Architecten en consultants zijn het meest bereid te switchen van baan als ze dan meer kunnen reizen
Liever reizen dan andere extra’s
Vooral de mogelijkheid om zakenreizen met vrije tijd te combineren wordt zeer gewaardeerd. Ongeveer 4 op de 9 professionals (45%) zegt dit bijvoorbeeld zelfs meer te waarderen dan traditionele extra’s op de werkvloer, zo blijkt uit recent onderzoek van de businessafdeling van Booking.com onder 17.000 werkende professionals uit 24 landen.
‘Reizen hoort bij werven van nu’
Bijna 1 op de 3 van alle werkende professionals (30%) accepteerde hun baan (deels) vanwege de aangeboden zakelijke reismogelijkheden. ‘Deze statistieken geven aan dat werkgevers die de beste talenten willen werven, ervoor moeten zorgen dat reizen een belangrijk deel uitmaakt van het takenpakket’, aldus de onderzoekers.
Millennials werven doe je zó!
Meer weten over millennials? Op 8 november praten we in Amersfoort uitgebreid door over hoe deze doelgroep succesvol te werven, zowel vanuit verschillende onderzoeksdata als vanuit de corporate en bureaupraktijk.