Met het sluiten van de inzendingsdatum is gebleken dat de Stichting Jaarprijzen Personeelscommunicatie dit jaar 56 inzendingen voor de verkiezing van de Magneten heeft ontvangen. Minder dan vorig jaar, maar gezien de huidige situatie op de arbeidsmarkt is SJP blij met dit aantal.
Beste communicatie-uitingen
De Magneet is een jaarprijs voor de beste communicatie-uitingen die wordt beoordeeld door een deskundige jury. Arbeidsmarktcommunicatie is een specialisme. Organisaties kunnen zich door onderscheidende arbeidsmarktcommunicatie positioneren als aantrekkelijk werkgever. Werkgevers met een sterk imago op de arbeidsmarkt zijn immers succesvoller in het aantrekken van nieuw talent en in het behoud van hun huidige werknemers. Een sterk werkgeversmerk werkt en creativiteit draagt daar in belangrijke mate aan bij.
Breed scala adverteerders
Het soort inzendingen is zeer divers; de inzendingen zijn afkomstig van een breed scala aan adverteerders zoals Bol.com, PostNL, Randstad, Defensie, Achmea, Albert Heijn, Ordina, Sogeti, Yacht, NS, Eneco, Luchtverkeersleiding Nederland, De Brauw Blackstone Westbroek, Allen & Overy en Flora Holland.
Big idea
Er zijn maar liefst 12 inzendingen voor geïntegreerde campagnes, waarmee het SJP een goede integratie van on- en offline middelen binnen één ‘Big idea’ tegen hoopt te komen. Ook in de categorie Effectiviteit heeft de jury dit jaar met 8 inzendingen meer cases dan vorig jaar te beoordelen.
Prijsuitreiking
De jury’s bestaan zowel uit strategen en creatieven van bureaus als uit verantwoordelijken aan klantzijde. Zij gaan vanaf 5 september aan het werk.De winnaars worden bekendgemaakt tijdens de Employer Branding Experience 2012. Dit vakcongres over werkgeversmerken, recruitment en arbeidsmarktcommunicatie is op 8 november in het Circustheater in Den Haag. Al het ingezonden werk, inclusief de Jong Talent campagnes worden daar geëxposeerd.