Terwijl heel de recruitmentwereld zich steeds meer online afspeelt, koos Secretary Plus juist voor een offline aanpak. Hun Meet & Greets leverden vervolgens een ‘overweldigend’ aantal nieuwe kandidaten op.
Lees de hele case van Secretary Plus die is ingezonden in de categorie Recruitment voor de Werf& Awards 2018.
Omschrijving van de case
Secretary Plus, sinds 4 jaar Great Place to Work, bemiddelt Assisant Professionals. Persoonlijk contact vinden wij uiterst belangrijk, zeker gezien de niche waarin wij actief zijn. We willen geïnteresseerden graag laten ervaren hoe het is om bij of voor ons te werken en hen echt de Secretary Plus-beleving laten ervaren. Maar hoe doe je dat op de best passende en meest efficiënte wijze?
Terug naar de basis
Deze vraag hebben wij onszelf gesteld tijdens een brainstorm. Al snel kwamen we daarbij tot de conclusie dat we terug moeten naar de basis: geïnteresseerden de mogelijkheid bieden om echt persoonlijk contact met ons te maken en letterlijk en figuurlijk de Secretary Plus-beleving te laten ervaren, fysiek op onze kantoren. Ongedwongen en op een toegankelijke, maar professionele wijze. ‘Meet Secretary Plus‘ was geboren en onder deze titel zijn wij gestart met Meet & Greets op onze kantoren.
Meet Secretary Plus
Op 21 maart 2017 was de eerste pilot om te ervaren of dit concept zou aanslaan. Logischerwijs hadden wij ook vragen als; oriënteert men zich niet liever online? Vinden mensen het wel interessant om naar een kantoor te komen?
Tijdens de pilot merkten wij al dat dit een zeer succesvol concept is
Om de Meet & Greet zo succesvol mogelijk te maken, hebben we gewerkt conform een concreet plan van aanpak. We werken met een landingspagina die we via social advertising onder de aandacht van de getargete doelgroep brengen. Daarnaast brengen onze consultants deze pagina ook onder de aandacht in hun eigen persoonlijke netwerk .
Opkomst hoog en kwalitatief
Tijdens de pilot merkten wij al dat dit een zeer succesvol concept is. De opkomst was hoog en kwalitatief. In totaal hebben wij tijdens deze eerste Meet & Greets 85 kandidaten mogen verwelkomen. Van hen zijn we met 30% verder in procedure gegaan en van deze kandidaten is uiteindelijk 90% bij een opdrachtgever geplaatst. Prachtige cijfers voor ons als specialist in een krappe markt.
Wat was de impact van de case?
De Meet & Greets hebben ons veel gebracht. En ze leveren ons nog steeds veel op. Het is een effectieve en productieve manier om in contact te komen met gemotiveerde kandidaten en hen in korte tijd kennis te laten maken met Secretary Plus, onze strategie, werkwijze en de toegevoegde waarde die wij kunnen leveren voor hun carrière.
Tijdens de speeddates, standaard onderdeel van de Meet & Greets, kunnen onze consultants direct bepalen of de kandidaten potentieel interessant zijn voor ons of een van onze opdrachtgevers. Door deze effectieve werkwijze besparen we een hoop tijd en weten we binnen 2 uur direct nieuwe mensen aan ons te binden.
Prachtig bijeffect wat dit heeft opgeleverd, is dat het het ook intern een enorme boost geeft
Prachtig bijeffect wat dit heeft opgeleverd, is dat het het ook intern een enorme boost geeft. Collega’s nemen graag deel aan deze Meet & Greets om vol trots over ons prachtige werk te vertellen en nieuwe collega’s of assistants bij ons te verwelkomen. Voor ons dus een zeer geslaagd en effectief concept, dat we ook in 2018 continueren.
Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?
In deze online minded wereld hebben wij het aangedurfd om een offline aanpak met minimaal budget te hanteren met een overweldigend resultaat, dat bovendien naadloos past in onze strategie. Het is een concept dat goed in elkaar zit, effectief werkt en waarmee we de vooropgestelde doelstelling – 50% kwalitatieve intakes per Meet & Greet – ruimschoots hebben behaald.
De doelstelling – 50% kwalitatieve intakes per Meet & Greet – is ruimschoots behaald
Daarnaast heeft dit een zeer positief bijeffect voor onze eigen collega’s opgeleverd. Daarmee boeken we ook op HR-vlak mooie resultaten (zoals samenwerking, out-of-the-boxdenken, meedenken over nieuwe concepten).
Credits case
De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:
Secretary Plus
Afdeling Marketing
- Marleen Smith,
- Stephanie Pereboom
Afdeling Outsourcing
- Tahnee Geluk,
- Tessa Versluys,
- Iris Kersten
en alle collega’s van de kantoren
Lees ook:
- 360-graden VR-experience doet Alliander opvallen bij veel technici
- Zo zette McDonald’s Nederland een nieuwe recruitmentsite op tafel
- Hoe Albert Heijn met fun én overdrijving jongeren erbij wil laten horen
Ook kans maken op een Werf& Award?
Wil jij de opvolger worden van Praxis, OGD, Albert Heijn of Philips? Stuur dan uiterlijk 13 maart 2018 vóór 17.00 jouw arbeidsmarktcommunicatie- of recruitmentcase in. Kijk voor alle informatie op Werf& Awards.