Gem. leestijd 2 min  367x gelezen

Medische Banenbank sluit partnership met Brandmannen

Medische Banenbank, het vacaturelabel van Bohn Stafleu van Loghum, slaat de handen ineen met Brandmannen. Zo worden de zorgvacatures van de eerste ook via social media beter onder de aandacht van de doelgroep gebracht.

Medische Banenbank sluit partnership met Brandmannen

Het partnership tussen Medische Banenbank en de recruitment marketing experts van Brandmannen geldt in eerste instantie voor 12 maanden. Het idee is dat Brandmannen de vacatures van Medische Banenbank via sociale media onder de aandacht van de juiste doelgroep brengt. Brandmannen stuurt vervolgens periodiek de tussentijdse statistieken van elke individuele campagne en de eindrapportage.

Sociale media toevoegen

Bohn Stafleu van Loghum bereikt met zorgplatforms als Skipr, Zorgvisie, Nursing of Zorg+ Welzijn momenteel al vele medewerkers in de zorg. De positie op sociale media is echter nog minder ontwikkeld. Medische Banenbank, het vacatureplatform van de eerder genoemde merken, wil echter wel graag via sociale media de kandidaat bereiken. En dan met name de latente doelgroep.

Zorgplatforms als Skipr, Zorgvisie, Nursing of Zorg+ Welzijn bereiken momenteel al vele zorgmedewerkers.

Daarom heeft de uitgever Brandmannen gevraagd hiervoor de strategie, distributie en de uitvoering ter hand te nemen. Dit moet niet alleen meer bereik en clicks voor de vacatures opleveren, maar als bijkomend voordeel ook een grotere user base voor de bewuste merken. Er zullen diverse campagnes volgen: van relatief kortlopende (voor één vacature) tot langer lopende, voor meerdere kandidaten binnen eenzelfde of vergelijkbare rol.

Automatisch A/B testen

Volgens Brandmannen zegt 80% van de beroepsbevolking niet actief op zoek te zijn naar een nieuwe uitdaging. Het overgrote deel van die groep zou daar echter wel voor open staan. Met gerichte targetting op basis van interesses, online gedrag en demografische kenmerken gematcht aan het al bestaande professionalsnetwerk dat Bohn Stafleu van Loghum nu al heeft beloven de twee partners precies de juiste doelgroep te kunnen bereiken – en niemand anders. Gedurende de campagne worden steeds (automatisch) verschillende advertenties en doelgroepvariaties A/B-getest.

Lees ook

  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners