McDonald’s is afgelopen week de campagne ‘Werken bij McDonald’s. Daar mag je best trots op zijn.’ gestart. De fastserviceketen start de campagne omdat ze vindt dat veel mensen maar weinig weten over McDonald’s als werkgever. Dit terwijl ze al jaren de ontwikkeling van medewerkers centraal zet.
Werkgeversimago
De campagne moet een bredere bekendheid geven aan McDonald’s als werkgever en als merk als het gaat om goed werkgeverschap. De campagne bestaat uit een tv-commercial (zie hieronder), een online campagne en een intern communicatieprogramma.
Teamspirit
“Wij weten dat de meerderheid van onze ruim 16.000 medewerkers graag bij ons werkt en dat zij McDonald’s een goede en leuke werkgever vindt”, zegt woordvoerder René Jaspers. “Dit beeld gaan we naar buiten toe versterken. De insteek van deze campagne is dan ook het uitdragen van trots door onze medewerkers. Daarnaast staan teamspirit en denken aan de toekomst bij ons centraal en is werken bij McDonald’s leuk en uitdagend. Dat willen we aan heel Nederland vertellen.”
Ambassadeurs
Een dag voordat de campagne startte, op dinsdag 25 oktober, kregen 231 McDonald’s-medewerkers hun diploma. Marjolein Reijs van McDonald’s Nederland: “Wij zijn er zeer trots op dat zoveel studenten vandaag hun officiële mbo-diploma hebben behaald. 231 enthousiaste mensen hebben heel hard gewerkt om, naast hun baan in één van onze restaurants, dit diploma te behalen. Wij stimuleren onze medewerkers actief om een diploma te halen, door uitgebreide opleidings- en trainingstrajecten aan te bieden. Zo zorgen we ervoor dat ze zich bij McDonald’s verder kunnen ontwikkelen en intern kunnen doorgroeien. Dit is ook in het belang van het bedrijf. Goed opgeleide en gemotiveerde medewerkers zijn onze beste ambassadeurs voor de 3 miljoen gasten die wij wekelijks ontvangen.”