Geen standaard website, maar liever: ‘uniek en persoonlijk’. Een site bovendien met een aansprekend design, ‘waarin er voldoende ruimte is om ons verhaal te vertellen en de connectie met kandidaten aan te gaan’. De eisen die Matchpartner stelde aan zijn nieuwe site waren flink, vertelt directeur Leon Brouwers.
‘We wilden voldoende ruimte om ons verhaal te vertellen en de connectie met kandidaten aan te gaan.’
Het gespecialiseerd bureau voor werving & selectie, detachering en advies en projecten staat voor ‘een duurzame match tussen kandidaat en opdrachtgever, met aandacht voor de persoon achter de cv’. En dat voor vier specialismen: Zorg & Welzijn, Arbo & Verzuim, Gemeente en Onderwijs. De nieuwe site moest daarop aansluiten.
Drie gespecialiseerde partijen
Als klant bij recruitmentsoftwareleverancier OTYS klopte Matchpartner daar aan voor ‘de achterkant’ . Voor ‘de voorkant’ van de site, het design, ging de bemiddelaar naar een derde partij; Getnoticed. Nadat zij de website hadden ontworpen, was het aan OTYS de schone taak deze te koppelen aan hun ATS-systeem.
‘We hebben goede en scherpe discussies gehad met de experts van OTYS.’
Omdat Getnoticed gespecialiseerd is in recruitmentmarketing snappen ze wat een bureau als Matchpartner nodig heeft om de kop boven het maaiveld uit te steken. Daarnaast zijn ze bekend met OTYS als ATS (en CMS). ‘De samenwerking was erop gericht om Matchpartner het beste resultaat te geven’, aldus Dirk Driessen van Getnoticed. ‘Met dit in het achterhoofd, hebben we goede en scherpe discussies gehad met de experts van OTYS.’
Van wireframe tot lancering
Van tevoren werd een plan van aanpak gemaakt; een routekaart naar de nieuwe site, van wireframe tot lancering van de website. ‘Onze verwachtingen waren een soepel lopend traject met genoeg ruimte voor onze wensen met als eindresultaat een aansprekende, gebruiksvriendelijke website. Dat is geheel uitgekomen’, aldus Brouwers.
‘Onze verwachtingen zijn geheel uitgekomen.’
De website staat nu helemaal live. ‘De reacties waren zeer positief, zowel intern als van kandidaten’, vertelt de Matchpartner-directeur. ‘De website is geïntegreerd met Google for Jobs, zodat er nog meer (gratis) bezoekers naar de website toestromen. Daarnaast was de page builder (het eenvoudig aanpassen van pagina’s) gewenst. En dit alles binnen de afgesproken deadline met de beide partijen.’ Zijn tip: ‘Stel heldere doelen, en denk goed na over de technische inrichting en de koppelingen die daar bij horen. Bedenk goed wat jouw merk uniek maakt en hoe je dat naar voren wilt laten komen in de look & feel.’
Het resultaat
De vraag van Matchpartner was dat ze een next level recruitmentwebsite nodig hadden. Dat is sinds de lancering te merken aan de resultaten:
- Een ruime verdubbeling van het aantal conversies (sollicitaties en inschrijvingen)
- Gebruikers blijven gemiddeld 15% langer op de website rondbladeren.
Matchpartner, GetNoticed en OTYS kijken dan ook met plezier terug op deze succesvolle samenwerking.