Gem. leestijd 2 min  3158x gelezen

Magneet Update: Rabobank Shanghai zoekt ICT’ers

Magneet Update: Rabobank Shanghai zoekt ICT’ers

In 2010 won deze campagne een nominatie en een Magneet. De Magneet Update vraagt zich af hoe het er nu voor staat. We bellen met Raşit Görgülü, hoofd Recruitment en Marketing Arbeidsmarkt. “Het was voor Rabobank International een succesvolle campagne. Creatief, aansprekend en zeer effectief.”

Effectiviteit door creativiteit

Raşit Görgülü, hoofd Recruitment en Marketing Arbeidsmarkt:  “Het was voor de Rabobank International een succesvolle campagne. Niet alleen creatief en aansprekend, maar ook zeer effectief. We hebben de respons actief gemanaged, waardoor we gaandeweg zowel de kwantiteit als kwaliteit konden optimaliseren. Denk daarbij aan het concreter maken van het aanbod op vacatureniveau. Bijvoorbeeld als er behoefte bleek aan een betere indruk van wat kandidaten echt konden verwachten van de baan. We willen kandidaten op een authentieke manier duidelijk maken waarom ze over moeten stappen.”

Omschrijving concept

De campagne bestond uit verschillende onderdelen. De nominatie ging naar de Computable cover die helemaal in het Chinees was gesteld. De Magneet ging naar de advertentie waar je met je mobiel via een QR code via een straatje in Utrecht mee werd genomen naar Shanghai.

Doelgroep

De doelgroep ICT’ers is en blijft voor de hele Rabobank organisatie belangrijk. De ICT Workforce bestaat uit zo’n 4000 m/v. Op onderdelen makkelijker te werven, maar binnen bepaalde specialismen is het nog steeds moeilijk.

Nieuwe campagne

Het winnende concept was gemaakt voor een campagneperiode en loopt nu niet meer. Maar er wordt hard gewerkt aan een vervolg. Om zichtbaar te blijven en om te werven. Raşit wil het succes van de Shanghai campagne evenaren, maar nog liever overtreffen. De nieuwe campagne wordt zeer eigentijds en creatief. Niet alleen in artistieke zin, maar ook in presentatie en oplossing.

De SJP is benieuwd en hoopt Raşit Görgülü bij de Magneten uitreiking in november op het podium te ontmoeten. Deze uitreiking vindt ook dit jaar weer plaats tijdens de Employer Branding Experience.

Bureau

Deze campagne werd ontwikkeld door Co-Unlimited (Nu TMP&Co). Kijk naar meer Magneetwaardig werk op SJP.nl

De Magneet Update maken we in samenwerking met de SJP. Iedere maand blikken we kort terug met een Magneet-winnaar van de afgelopen jaren, met een update hoe het nu gaat met werving en creativiteit.

Deze bijdrage is geleverd door Hans Kroonen, voorzitter van de SJP.

  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners