
‘Zo’n 10 jaar geleden bevonden we ons in een compleet andere arbeidsmarkt’, vertelt Eelco van de Wiel, mede-oprichter van LiveWall. ‘Waar je toen als sollicitant moest vechten om een positie, zijn de rollen nu omgedraaid. De werkgever moet nu juist potentiële kandidaten overtuigen, enthousiasmeren en daarnaast een duidelijke plaats innemen op de arbeidsmarkt. Eigenlijk is je marketingteam nu ook je HR-team geworden, en andersom. Daar spelen we met &ploy op in.’
‘Als werkgever is het belangrijk om te blijven innoveren- en inspelen op een steeds veranderende arbeidsmarkt. Dát is waar &ploy werkgevers mee helpt, over de hele candidate- en employee journey’, vult Wouter Mennen, Product Lead bij LiveWall, aan. ‘Van externe arbeidsmarktcampagnes tot interne activaties, van preboarding tot on- en offboarding. Door hierop in te spelen, tonen werkgevers hun onderscheidende kracht aan potentiële sollicitanten. Niet alleen bind je de doelgroep aan je merk, ook maak je huidige werknemers trots op hun organisatie. Zo maak je van potentiële kandidaten, doorgewinterde ambassadeurs.’
Lancering van het label
Het nieuwe label &ploy moet bedrijven dus helpen met het aantrekken- en behouden van nieuw talent middels unieke arbeidsmarktcommunicatie- en recruitmentstrategieën. Het is een aanvulling op de dienstverlening van het Tilburgse LiveWall, dat zich al langere tijd bezighoudt met werken voor een groot aantal klanten, zoals Achmea, A.S. Watson, Partou en Just Eat Takeaway. ‘Met deze namen in portefeuille, merkte ons team dat het tijd werd om een eigen label te lanceren. Dat label werd &ploy’, aldus Mennen.
‘Met deze namen in portefeuille, merkte ons team dat het tijd werd om een eigen label te lanceren. Dat label werd &ploy.’
Met een flinke portie ervaring en een hele hoop enthousiasme kenmerkt &ploy zich als vooruitstrevende speler op de arbeidsmarkt, dankzij het combineren van digitale expertise met diepgaande kennis van de arbeidsmarkt. Moederconcern LiveWall was onlangs succesvol bij de Werf& Awards, waar het zowel met de case voor Partou als voor Just Eat Takeaway het tot de uiteindelijke 10 nominaties wist te schoppen. Bij de laatste case werd &ploy overigens ook al als het employer branding label van creatief digitaal bureau LiveWall genoemd, al was het toen dus nog niet officieel gelanceerd.
Lees ook