Werf& Live - 16 mei 2023
Over Werf& Live 2023
“Your employer brand is your identity and your key to success. At Werf& Live, discover how to become what you believe through the power of employer branding.”
Werf& Live 2023 is hét event voor HR professionals, recruitment experts en arbeidsmarktspecialisten die zich willen verdiepen in de essentie van employer branding. In een tijd waarin de arbeidsmarkt steeds competitiever wordt, is employer branding van cruciaal belang voor organisaties, groot en klein.
Het thema van Werf& Live 2023 is ‘Become what you believe’, waarbij de nadruk ligt op de ontwikkeling en de kracht van employer branding. Door een sterk werkgeversmerk neer te zetten, kun je talent aantrekken en behouden en zo jouw organisatie laten groeien.
Werf& Live biedt niet alleen boeiende keynotes en praktische workshops over employer branding, maar ook een geweldige mogelijkheid om te netwerken. Tijdens het event kun je in contact komen met verschillende professionals uit de branche, zodat je jouw netwerk kunt uitbreiden en waardevolle contacten kunt leggen. Dit kan erg waardevol zijn voor je carrière en kan je helpen om nieuwe kansen te ontdekken en jezelf verder te ontwikkelen in het vakgebied.
Een ander hoogtepunt van het event zijn de Werf& Awards. Deze prestigieuze awards worden uitgereikt aan organisaties en bureaus die opvallende arbeidsmarktcommunicatie- en recruitmentcases hebben gerealiseerd. De Werf& Awards richten zich op zowel kleine als grote organisaties, met of zonder budget, en voor werkgevers en bureaus in de breedste zin van het woord…
Zij zijn er in 2023 onder andere allemaal bij:
‘s Heeren Loo | 24sales B.V. | A.S. Watson Benelux | Aaltje Vincent & company | Abovo Maxlead | Adver-Online Group | Aldi Nedelrand | Amsterdam UMC | Axioncontinu | Bender Groep | bergman clinics | Brandmannen | Brockmeyer | Café Society| Cariero | CompanyMatch | Conclusion | Cooble | Cordaan | Covebo Uitzendgroep b.v. | Cowboys | CSU | De Nederlandsche Bank | De Werkgeversarchitecten | Dienst Justitiële Inrichtingen | DPG Media | DPG Recruitment | Drechtsteden | EIFFEL | Eluced | Enof creatieve communicatie | Essent | Eye Wish | Fantastic BV | Finanxe | Finch Online | Forp | Gemeente Amsterdam | Gemeente Utrecht | Gemeente Zuidplas | GetJobsDone | HeidelbergCement Benelux | iD Employer Marketing & Media | IM-Profile | Indeed | Intriq BV | IT-Profile | Jobsrepublic | Jumbo Supermarkten BV | Laura Hoogendoorn Recruitment | Sourcing & Training | Lincks Personal Recruitment | LiveWall | Lynn van Wonderen | MijnGemeenteDichtbij | Ministerie van Defensie | Nederlandse Voedsel- & Warenautoriteit | Next Novum | NS | OLVG | Olympia | Partou kinderopvang | Pggm | Plegt Carrosserie Groep | Politie | Rabobank | Radancy | RCA nv | RecruitMarketing (freelancers united) | Recruitment Moves | Recruitment Moves – FixVision | Renewi | Rijksmuseum | Rijksoverheid | Roestvrijtaal BV | Sales Task | Schiphol | SteamTalmark | Sterk in Bedrijf | Stichting zorgcombinatie Marga Klompe | Strictly People | Technical Valley | Textmetrics | The Referral Company | Tigris | Topaz | Tuesday Multimedia | USG Professionals BV | UWV | Van Neynsel | Visser & Visser | Woningstichting Rochdale | Woonstad Rotterdam | Woonzorgcentra Haaglanden | WZH | Xebia Nederland BV | Yuverta | Zorggroep Apeldoorn
De vorige editie van Werf& Live stond in het teken van F*ck de krapte. Het filmpje hieronder geeft een mooie impressie van de editie van 2022!
Tickets
De line-up van sprekers gaan we de komende weken aanvullen:
-
-
Marieke Wehner (dagvoorzitter)
-
Irma Bousardt
senior adviseur arbeidsmarktcommunicatie bij APG -
Sara Cauwenbergh
Talent Strategy Advisor Benelux bij Indeed -
Sebastiaan Cové
Head of Marketing bij Timetohire -
Steven Z. Ehrlich
Senior Vice President & Global Client Development bij Radancy -
Rens Freriks
Area lead Future Fit Workforce bij Rabobank -
Myrthe de Haas
Branding & Marketing Manager / Producer bij 123film -
Rogier van Hamburg
Mede-oprichter bij ImpactWork -
Alix Hensen Verbaten
Employer Brand Specialist bij Brandmannen -
Levien Houweling
senior adviseur merk & reputatie bij APG -
Jildert Huitema
Mede-oprichter bij ImpactWork -
Mieke Jager
Teamcoördinator Arbeidsmarktcommunicatie bij Gemeente Amsterdam -
Paul Klaessen
Hoofd Arbeidsmarktcommunicatie Defensie (Marine, Landmacht, Luchtmacht, Marechaussee) bij Ministerie van Defensie -
Jari Kloppenburg
Strategy Director bij SteamTalmark -
René van der Kroon
Strategy & Creative Director bij Radancy -
Achmad Mardjoeki
Growth Engineer & Co-Owner bij Marksmen -
Sacha Martina
CEO bij Your Talent Agency -
Marjon Minten
Communicatieadviseur bij DeSeizoenen -
Oscar van Mourik
Senior behavioral scientist bij Randstad Groep nederland -
Jeroen van Rossum
CHRO & CTO bij JEX -
Michelle Schroen
Employer Marketing & Media Strateeg- Partner bij iD Employer Marketing & Media -
Pablo van Veldhuisen
Director Strategic Partnerships bij Adver-Online Group -
Milou Verhoeks
Partner and SourcingGeek bij Cooble -
Remke Vloeimans
Employer Marketing Strateeg - Partner bij iD Employer Marketing & Media -
Tessa Wagensveld
Product Manager Employer of Choice bij Rabobank -
Kevin Wheeler
Entrepreneur, Futurist, Advisor bij The Future of Talent Institute -
Oscar Wientjes
Account Executive bij Intractive -
Jill Witteman
Employer Branding Specialist bij Brandmannen
Programma
Hoofd arbeidsmarktcommunicatie van Defensie Paul Klaessen laat je meekijken onder de motorkap van de Defensie-campagne Generatie D. Hoe functioneert het fijn afgestelde raderwerk van de campagne? En hoe grijpen merkverhaal, data-insights en conversie in elkaar? Een Keynote Talk vol inzichten voor je eigen campagne én smeerolie aan je handen.
Naar de sprekerspagina
Worden waar je in gelooft? Of worden wat je al bent? Jeroen van Rossum - CHRO bij JEX - neemt je mee in zijn ervaringen met employer branding bij JEX en de bedrijven waar hij daarvoor werkte: de een succesvoller dan de ander.
De rode draad? Worden wat je wilt zijn, maar niet bent, lukt zelden.
Hoe vind je de echtheid in waar je in gelooft? Hoe omarm je wat je vooral niet bent? Hoe kun je gebruik maken van de mensen die samen al jouw werkgeversmerk vormgeven? En hoe hebben je overtuigingen over wat goed werven en selecteren is invloed op je employer brand?
In deze keynote neemt Jeroen je mee in hoe hij, op het snijvlak van wensen en zijn, belandde bij verschillende werkgevers en hoe hij een waarachtige vertaling naar employer brand wist te maken.
Naar de sprekerspagina
Worden waar je in gelooft? Of worden wat je al bent? Jeroen van Rossum - CHRO bij JEX - neemt je mee in zijn ervaringen met employer branding bij JEX en de bedrijven waar hij daarvoor werkte: de één succesvoller dan de ander.
De rode draad? Worden wat je wilt zijn, maar niet bent, lukt zelden.
Hoe vind je de echtheid in waar je in gelooft? Hoe omarm je wat je vooral niet bent? Hoe kun je gebruik maken van de mensen die samen al jouw werkgeversmerk vormgeven? En hoe hebben je overtuigingen over wat goed werven en selecteren is invloed op je employer brand?
In de break-out nemen we de vervolgstap naar een sollicitatie-ervaring die aansluit op dat echte verhaal.
Naar de sprekerspagina
Je zet een vacature open op de website. Volgende stap is een stukje marketing. Eerst wordt de designer aan het werk gezet. Een aantal dagen en feedbackrondes verder; de marketeer gaat aan de slag.. Zo het staat. Maar verrek, nu nog de andere 100+ openstaande vacatures. Dan hebben we het nog niet gehad over het beheren van vacatures: veranderende prioriteiten en vacatures die weer offline gaan. Hoe dit allemaal te managen in zo weinig tijd?
Jouw online recruitment kan erg tijdrovend en kostbaar zijn, maar dit hoeft niet. Marksmen automatiseert dit met de ‘Dynamic Ad Generator’. Zo besparen we bij één van onze klanten meer dan 100 uren per maand. Door in slechts enkele minuten honderden vacature-advertenties aan te maken en met enkele klikken op de knop een campagne live zetten. Bijkomstig voordeel: je spreekt je doelgroep aan met een persoonlijke boodschap en door de automatische set-up ben je helemaal efficiënt.
Kortom, bespaar tijd en geld. Zodat jij je kunt focussen op hetgeen waar jij het verschil in kunt maken.
Naar de sprekerspagina
De aanhoudende krapte in de arbeidsmarkt heeft de schijnwerpers op employer branding gezet. Nu is het moment om de kracht van employer branding volledig te benutten. Dat gaat over meer dan lege stoelen vullen alleen. Als employer branding specialist heb jij de sleutel in handen om je organisatie onweerstaanbaar te maken. Wat je daarvoor moet doen is ambities tot de kern van je strategie maken. In deze sessie leggen we aan de hand van drie kerninzichten uit hoe je jouw organisatie irresistible maakt.
Je bezoekt deze sessie als je dieper in het employer branding vak wil duiken. Je bezoekt de sessie als je het leuk vindt om strategisch over het vak na te denken. En uiteraard als je graag onweerstaanbaar wil worden!
Naar de sprekerspagina
Zie jij jezelf werken bij een bank? Waarom wel of juist niet? Wat verwacht je bij het werken bij Rabobank? En waar zijn deze gedachten op gestoeld? Hoe Rabobank om gaat met deze (voor)oordelen hoor je in de presentatie.
We delen welke stappen we hebben genomen, welke invloeden hierop hebben ingespeeld, welk onderzoek we hebben gedaan en wat we met de resultaten hebben gedaan.
Lees hier meer informatie over Rens Freriks
Lees hier meer informatie over Tessa Wagensveld
Je employer brand is grotendeels bedoeld om zowel werkzoekenden als medewerkers te helpen de vraag 'waarom zou ik voor jou werken?' te beantwoorden.
Om die vraag te beantwoorden, moet je rekening houden met drie aandachtspunten:
1. Je huidige reputatie als werkgever, door te luisteren.
2. Hoe je werkzoekenden bereikt met je merkverhaal.
3. Hoe je werkzoekenden beïnvloedt door de beleving van je medewerkers te delen.
De tijden veranderen, misschien wel drastischer dan ooit. Dit stelt werkgevers voor allerlei nieuwe uitdagingen. Hoe win je de kritische werkzoekende van nu voor je? Het antwoord hierop delen we met je aan de hand van data en nieuwe inzichten.
Naar de sprekerspagina
In de afgelopen 4 jaar is Timetohire uitgegroeid van 0 naar 100 recruiters en is niet meer weg te denken uit de recruitmentbranche. Timetohire gelooft dat recruitment anders kan en moet. En zoals het thema van vandaag " become what you believe" bevestigd, het geloof van Timotohire wordt breed gedragen wat resulteert in de mooie groei die Timetohire heeft doorgemaakt. Tijdens de sessie vertelt Sebastiaan Cové over hoe zij de reis tot nu toe beleefd hebben. Hij deelt de lessen die zij op het gebied employer branding en communiceren van je purpose geleerd hebben. Laat je inspireren en kijk niet langer vanaf de zijlijn toe. Ontdek hoe jij ook kunt winnen als aantrekkelijke werkgever binnen jouw branche.
Tijdens de breakout word je meegnomen door de basis principes van Demand Generation.
1. het creëren van een behoefte - door een ander geluid te laten horen
2. het aanwakkeren van het vuurtje door te laten zien dat het anders kan
3. van het sollicitatie- en onboardingsproces een feestje maken.
Naar de sprekerspagina
Tijdens deze presentatie laat Randstad zien hoe (simulatie)games worden ingezet om de interesse voor praktische beroepen en opleidingen van Randstad te vergroten. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat je met het spelen van games intrinsiek échte skills ontwikkelt die in je werk goed van pas komen. Met Career Mode stoomt Randstad de nieuwe generatie werkenden snel klaar voor het échte werk.
Volg deze sessie omdat we laten zien hoe je door het spelen van games echte skills ontwikkelt die je in je werkende leven kan gebruiken. Daarnaast laten we zien hoe we dit inzicht hebben gebruikt om de interesse voor praktische beroepen en opleidingen van Randstad te vergroten.
Naar de sprekerspagina
Je hebt steeds meer moeite om voor schaarse functies personeel te vinden. Je bent meer bekend als dienstverlener dan als werkgever. Bovendien lijk je steeds minder populair te zijn bij jouw wervingsdoelgroepen. Wat doe je dan? Werk maken van employer branding!
De gemeente Amsterdam ging de uitdaging aan en ontwikkelde in samenwerking met arbeidsmarktcommunicatiebureau Radancy een nieuwe EVP (Employer Value Proposition) en arbeidsmarktcampagne onder het motto ‘Allemaal voor Amsterdam’.
Welke aanpak kozen zij? Wie waren erbij betrokken? Wat leverde het uiteindelijk op? En niet onbelangrijk: wat waren de leerpunten? Al deze vragen (en antwoorden) passeren de revue.
Lees hier meer informatie over Mieke Jager
Lees hier meer informatie over René van der Kroon
Data, technologie, marketing en je doelgroepen goed begrijpen. De cocktail die nodig is om je te onderscheiden in een krappe arbeidsmarkt. Employer branding is zo veel meer dan een mooie werken bij site, opgepoetste vacatures en een vette campagne. Het gaat om data, diepere wensen en barrières van (potentiële) werknemers, hiring managers en corporate recruiters. Daarnaast hebben grote maatschappelijke trends invloed op jouw aantrekkelijkheid als werkgever. We delen natuurlijk ook een aantal insights uit de praktijk van projecten die we hebben uitgevoerd bij onze opdrachtgevers op het gebied van employer branding.
Vanuit concrete stappen in de candidate journey geven we enkele voorbeelden van mogelijke tech oplossingen die aansluiten bij urgente arbeidsmarkt uitdagingen. We zien dat veel HR Tech inspringt op een specifiek issue, maar hoe kies je de juiste technologie voor jouw specifieke situatie?
Lees hier meer informatie over Jildert Huitema
Lees hier meer informatie over Rogier van Hamburg
Tijdens deze sessie legt Milou aan de hand van een voorbeeldcasus van het Openbaar Ministerie uit hoe sourcing echt tot recht komt als je dit op de juiste manier combineert met Employer Branding. Bij het Openbaar Ministerie stond/staat men voor een grote uitdaging : een officierentekort. Naar aanleiding van dit tekort is er een programma opgezet waarin veel is ingezet op sourcing en employer branding. Milou neemt samen met haar Cooble collega’s in dit vraagstuk het sourcingvraagstuk voor haar rekening. Middels data laat zij zien hoe sterk deze combinatie kan zijn. Tevens komen er een aantal handige sourcingtips anno 2023 voorbij.
Naar de sprekerspagina
Employer branding is eigenlijk als (online) daten via Tinder. Als we beslissen om op Tinder te gaan, word je gedwongen om goed na te denken over wie we zelf zijn, hoe we onszelf willen profileren, wie we zoeken en waar een mogelijke match kan zitten. Maar als werkgever blijven we vaak hangen bij de vraag 'kom je bij me werken'. Dat is hetzelfde als wildvreemden in een supermarkt om verkering te vragen. Tijdens onze break-out sessie leren we het publiek om hun werkgeversprofilering te benaderen als het opzetten van een Tinder profiel.
Volg deze sessie omdat je op een andere manier leert kijken naar en denken over je employer branding.
Lees hier meer informatie over Alix Hensen Verbaten
Lees hier meer informatie over Jill Witteman
Als recruiters en HR-managers weten jullie als geen ander dat het passief werven van kandidaten steeds minder effectief wordt, vooral bij latent werkzoekenden. Het is daarom belangrijk om op een actieve en creatieve manier geschikt talent te benaderen en zo de juiste kandidaten aan te trekken. AdverOnline heeft hiervoor een strategisch employer branding model ontwikkeld, wat toepasbaar is op alle arbeidsmarktcampagnes. Tijdens onze aankomende breakoutsessie willen we graag met jullie onze succesvolle case 'Er zit meer achter werken bij DJI' bespreken en de verschillende communicatiestappen van dit model toelichten. Met behulp van deze drie communicatiestappen - wees vooraanstaand, wees persoonlijk en wees benaderbaar - laten wij je zien hoe je latent werkzoekenden op een actieve manier kunt benaderen en geschikt talent gaat aantrekken. Ben jij als recruiter of HR-manager op zoek naar nieuwe, effectieve manieren om geschikt talent te vinden en te binden? Meld je dan nu aan voor onze breakoutsessie en ontdek hoe het strategisch employer branding model van AdverOnline kan helpen. We kijken er naar uit om je te verwelkomen bij onze sessie en al jouw vragen te beantwoorden.
Post en pray is een passieve manier van werven en dit werkt nauwelijks bij de latent werkzoekenden. Je kunt niet zomaar (meer) wachten totdat een geschikt talent je vindt. Een blijvende trend is dat recruiters en HR-managers geschikt talent op een actievere en creatievere manier moet gaan benaderen.
Naar de sprekerspagina
Recruiting can shine or be replaced as it is asked to ensure the availability of and quality of talent. Attracting talent is key to success and most firms do a terrible job of branding the opportunities they offer.
To remain a sustainable function, recruiting as a profession is challenged to take responsibility for more sophisticated and complex branding and engagement strategy. Kevin will discuss this and how recruiting can mirror the branding strategies and tactics used for product or service promotion.
Naar de sprekerspagina
Wat doe je als je naamsbekendheid laag is, maar je wél een grote wervingsuitdaging hebt in een krappe arbeidsmarkt? Wij laten je zien hoe APG de uitdaging aanging en bouwt aan sterk werkgeversmerk. Over de kracht van een herkenbare EVP, prikkelende campagnes, sterke content, intern draagvlak en samenwerking met de business. #ziejijtoekomstbijapg
We vertellen je alles over de kracht van een herkenbare EVP, prikkelende campagnes en sterke content. En over de wisselwerking tussen Employer Branding en gerichte doelgroepcampagnes. En dat in de context van de grootste wijziging van het pensioenstelsel ooit. Nieuwsgierig? Schrijf je nu in.
Lees hier meer informatie over Irma Bousardt
Lees hier meer informatie over Levien Houweling
Hoe kan je kandidaten zelf laten ervaren waarom jouw bedrijf zo leuk is? Tijdens onze workshop gaan wij jou laten zien hoe je je met interactieve video als aantrekkelijke werkgever kan positioneren om talentvolle werknemers aan te trekken én te filteren.
Volg onze sessie om te ontdekken hoe je video succesvol kan inzetten in het kader van employer branding.
Lees hier meer informatie over Myrthe de Haas
Lees hier meer informatie over Oscar Wientjes
In de afgelopen 4 jaar is Timetohire uitgegroeid van 0 naar 100 recruiters en is niet meer weg te denken uit de recruitmentbranche. Timetohire gelooft dat recruitment anders kan en moet. En zoals het thema van vandaag " become what you believe" bevestigd, het geloof van Timotohire wordt breed gedragen wat resulteert in de mooie groei die Timetohire heeft doorgemaakt. Tijdens de sessie vertellen Sebastiaan Cové en Fleur Aalbrecht over hoe zij de reis tot nu toe beleefd hebben. Ze delen de lessen die zij op het gebied employer branding en communiceren van je purpose geleerd hebben. Laat je inspireren en kijk niet langer vanaf de zijlijn toe. Ontdek hoe jij ook kunt winnen als aantrekkelijke werkgever binnen jouw branche.
Tijdens de breakout word je meegnomen door de basis principes van Demand Generation.
1. het creëren van een behoefte - door een ander geluid te laten horen
2. het aanwakkeren van het vuurtje door te laten zien dat het anders kan
3. van het sollicitatie- en onboardingsproces een feestje maken.
Naar de sprekerspagina
Too many companies think that the development of an EVP is simply a box-ticking exercise followed by a creative execution. Often, little thought is given to how best to activate the EVP across all of the touch points that matter. In this session we will explore how a SaaS-based approach to your talent ecosystem will supercharge your talent acquisition efforts and drive meaningful, measurable, cost-effective results.
If you are interested in learning how to gain an advantage over your competition; how to be a better employer brand storyteller; and how to leverage data, machine learning, and AI in your talent acquisition efforts, then this session is a must.
Naar de sprekerspagina
Voetbal heeft meer te maken met D&I dan je denkt. Tijdens deze sessie legt D&I expert Sacha uit waar de overlap zit en hoe je dit kunt inzetten in je diverse wervingsstrategie.
Naar de sprekerspagina
Tussen de 15 en 20% van alle mensen op de wereld zijn neurodivers. En dat is veel meer dan alleen autisme. Deze groep mensen zijn de verborgen parels van de maatschappij en tijdens deze sessie leer je veel over neurodiversiteit en het belang van andersdenkenden.
Naar de sprekerspagina
AI is van een abstract verhaal, een toegankelijk concept geworden voor recruiters, sourcers, wervingsspecialisten en recruitment marketeers. De ontwikkelingen gaan zo snel, met o.a. chatgpt, autogpt, midjourney en tientallen andere toepassingen dat het moeilijk is bij te houden. Daarom neemt Geert-Jan Waasdorp je mee in enkele AI’s die potentieel voor recruitment een groot verschil gaan maken. Van matching tot assessments, van teksten tot video. Inspiratie en toepassingen volop in deze sessie….
Naar de sprekerspagina
Hoe zorg je met een unieke identiteit dat je dicht bij jezelf blijft en ‘’become what you
believe?’’
We vertellen geen succesverhaal maar geven een eerlijk kijkje in de keuken van hoe wij als
DeSeizoenen samen met ID Employer Marketing vanuit onze visie Recruitment en Employer
Marketing hebben aangepakt.
De valkuilen en de overwinningen, waar we beiden trots op zijn! We zijn er nog niet, maar
we zijn goed op weg!
We nemen jullie graag mee in onze mensvisie en de weg die we bewandelen in hoe we ons
onderscheidende vermogen over de bühne krijgen. En hoe we ons als organisatie met
beperkt budget laten zien op de arbeidsmarkt.
Welke stappen hebben we genomen die ons verder hebben gebracht en wat hadden we
anders kunnen doen? Hoe verbind je verschillende locaties met elkaar en draag je een
gevoel uit naar buiten? Hoe zorg je dat je medewerkers, die de focus hebben op het bieden
van een warm thuis voor mensen met een verstandelijke beperking, ook ambassadeur
worden van de organisatie?
Lees hier meer informatie over Marjon Minten
Lees hier meer informatie over Michelle Schroen
Lees hier meer informatie over Remke Vloeimans
-
Inloop09:15 - 10:00
-
Opening Werf& Live 2023<a href=https://www.werf-en.nl/spreker/sandhna-chintoe/>Lees hier meer informatie over Sandha Chintoe</a><br><br> <a href=https://www.werf-en.nl/spreker/marieke-wehner-copy-2/>Lees hier meer informatie over Marieke Wehner</a><br><br>10:00 - 10:10
-
Ministerie van Defensie: Het verhaal achter Generatie DHoofd arbeidsmarktcommunicatie van Defensie Paul Klaessen laat je meekijken onder de motorkap van de Defensie-campagne Generatie D. Hoe functioneert het fijn afgestelde raderwerk van de campagne? En hoe grijpen merkverhaal, data-insights en conversie in elkaar? Een Keynote Talk vol inzichten voor je eigen campagne én smeerolie aan je handen. <br><br> <a href=https://www.werf-en.nl/spreker/paul-klaessen/>Naar de sprekerspagina</a><br><br>10:10 - 10:35
-
JEX: Worden of zijn? Employer branding zonder wensdenkenWorden waar je in gelooft? Of worden wat je al bent? Jeroen van Rossum - CHRO bij JEX - neemt je mee in zijn ervaringen met employer branding bij JEX en de bedrijven waar hij daarvoor werkte: de een succesvoller dan de ander. <br><br> De rode draad? Worden wat je wilt zijn, maar niet bent, lukt zelden. <br><br> Hoe vind je de echtheid in waar je in gelooft? Hoe omarm je wat je vooral niet bent? Hoe kun je gebruik maken van de mensen die samen al jouw werkgeversmerk vormgeven? En hoe hebben je overtuigingen over wat goed werven en selecteren is invloed op je employer brand? <br><br> In deze keynote neemt Jeroen je mee in hoe hij, op het snijvlak van wensen en zijn, belandde bij verschillende werkgevers en hoe hij een waarachtige vertaling naar employer brand wist te maken. <br><br> <a href=https://www.werf-en.nl/spreker/jeroen-van-rossum/>Naar de sprekerspagina</a><br><br>10:35 - 11:00
-
JEX: Worden of zijn? Employer branding zonder wensdenkenWorden waar je in gelooft? Of worden wat je al bent? Jeroen van Rossum - CHRO bij JEX - neemt je mee in zijn ervaringen met employer branding bij JEX en de bedrijven waar hij daarvoor werkte: de één succesvoller dan de ander. <br><br> De rode draad? Worden wat je wilt zijn, maar niet bent, lukt zelden. <br><br> Hoe vind je de echtheid in waar je in gelooft? Hoe omarm je wat je vooral niet bent? Hoe kun je gebruik maken van de mensen die samen al jouw werkgeversmerk vormgeven? En hoe hebben je overtuigingen over wat goed werven en selecteren is invloed op je employer brand?<br><br> In de break-out nemen we de vervolgstap naar een sollicitatie-ervaring die aansluit op dat echte verhaal. <br><br> <a href=https://www.werf-en.nl/spreker/jeroen-van-rossum/>Naar de sprekerspagina</a><br><br>11:30 - 11:55
-
Marksmen: ´Door slimme tools excelleren in online recruitment´Je zet een vacature open op de website. Volgende stap is een stukje marketing. Eerst wordt de designer aan het werk gezet. Een aantal dagen en feedbackrondes verder; de marketeer gaat aan de slag.. Zo het staat. Maar verrek, nu nog de andere 100+ openstaande vacatures. Dan hebben we het nog niet gehad over het beheren van vacatures: veranderende prioriteiten en vacatures die weer offline gaan. Hoe dit allemaal te managen in zo weinig tijd? Jouw online recruitment kan erg tijdrovend en kostbaar zijn, maar dit hoeft niet. Marksmen automatiseert dit met de ‘Dynamic Ad Generator’. Zo besparen we bij één van onze klanten meer dan 100 uren per maand. Door in slechts enkele minuten honderden vacature-advertenties aan te maken en met enkele klikken op de knop een campagne live zetten. Bijkomstig voordeel: je spreekt je doelgroep aan met een persoonlijke boodschap en door de automatische set-up ben je helemaal efficiënt. Kortom, bespaar tijd en geld. Zodat jij je kunt focussen op hetgeen waar jij het verschil in kunt maken. <br> <a href=https://www.werf-en.nl/spreker/achmad-mardjoeki/>Naar de sprekerspagina</a><br><br>12:00 - 12:25
-
SteamTalmark: 3 inzichten om je employer brand irresistible te maken.De aanhoudende krapte in de arbeidsmarkt heeft de schijnwerpers op employer branding gezet. Nu is het moment om de kracht van employer branding volledig te benutten. Dat gaat over meer dan lege stoelen vullen alleen. Als employer branding specialist heb jij de sleutel in handen om je organisatie onweerstaanbaar te maken. Wat je daarvoor moet doen is ambities tot de kern van je strategie maken. In deze sessie leggen we aan de hand van drie kerninzichten uit hoe je jouw organisatie irresistible maakt. <br><br> Je bezoekt deze sessie als je dieper in het employer branding vak wil duiken. Je bezoekt de sessie als je het leuk vindt om strategisch over het vak na te denken. En uiteraard als je graag onweerstaanbaar wil worden! <br><br> <a href=https://www.werf-en.nl/spreker/jari-kloppenburg/>Naar de sprekerspagina</a><br><br>12:30 - 12:55
-
Rabobank: Ik zal nooit bij een bank gaan werkenZie jij jezelf werken bij een bank? Waarom wel of juist niet? Wat verwacht je bij het werken bij Rabobank? En waar zijn deze gedachten op gestoeld? Hoe Rabobank om gaat met deze (voor)oordelen hoor je in de presentatie. <br><br> We delen welke stappen we hebben genomen, welke invloeden hierop hebben ingespeeld, welk onderzoek we hebben gedaan en wat we met de resultaten hebben gedaan. <br><br> <a href=https://www.werf-en.nl/spreker/rens-freriks-2/>Lees hier meer informatie over Rens Freriks</a><br> <a href=https://www.werf-en.nl/spreker/tessa-wagensveld/>Lees hier meer informatie over Tessa Wagensveld</a><br>14:00 - 14:25
-
Indeed: Waar zijn de werkzoekenden gebleven?Je employer brand is grotendeels bedoeld om zowel werkzoekenden als medewerkers te helpen de vraag 'waarom zou ik voor jou werken?' te beantwoorden. <br><br> Om die vraag te beantwoorden, moet je rekening houden met drie aandachtspunten:<br> 1. Je huidige reputatie als werkgever, door te luisteren.<br> 2. Hoe je werkzoekenden bereikt met je merkverhaal.<br> 3. Hoe je werkzoekenden beïnvloedt door de beleving van je medewerkers te delen. <br><br> De tijden veranderen, misschien wel drastischer dan ooit. Dit stelt werkgevers voor allerlei nieuwe uitdagingen. Hoe win je de kritische werkzoekende van nu voor je? Het antwoord hierop delen we met je aan de hand van data en nieuwe inzichten. <br><br> <a href=https://www.werf-en.nl/spreker/sara-cauwenbergh-wl2021/>Naar de sprekerspagina</a><br><br>14:30 - 14:55
-
Timetohire: If you can dream it you can do it.In de afgelopen 4 jaar is Timetohire uitgegroeid van 0 naar 100 recruiters en is niet meer weg te denken uit de recruitmentbranche. Timetohire gelooft dat recruitment anders kan en moet. En zoals het thema van vandaag " become what you believe" bevestigd, het geloof van Timotohire wordt breed gedragen wat resulteert in de mooie groei die Timetohire heeft doorgemaakt. Tijdens de sessie vertelt Sebastiaan Cové over hoe zij de reis tot nu toe beleefd hebben. Hij deelt de lessen die zij op het gebied employer branding en communiceren van je purpose geleerd hebben. Laat je inspireren en kijk niet langer vanaf de zijlijn toe. Ontdek hoe jij ook kunt winnen als aantrekkelijke werkgever binnen jouw branche. <br> <br> Tijdens de breakout word je meegnomen door de basis principes van Demand Generation. <br> 1. het creëren van een behoefte - door een ander geluid te laten horen<br> 2. het aanwakkeren van het vuurtje door te laten zien dat het anders kan <br> 3. van het sollicitatie- en onboardingsproces een feestje maken. <br> <br> <a href=https://www.werf-en.nl/spreker/sebastiaan-cove/>Naar de sprekerspagina</a><br><br>15:00 - 15:25
-
Uitreiking Werf& Awards15:45 - 15:55
-
Tafelgesprek winnaar(s) Werf& Live Awards15:55 - 16:15
-
Randstad Career Mode: werk aan echte skills met games!Tijdens deze presentatie laat Randstad zien hoe (simulatie)games worden ingezet om de interesse voor praktische beroepen en opleidingen van Randstad te vergroten. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat je met het spelen van games intrinsiek échte skills ontwikkelt die in je werk goed van pas komen. Met Career Mode stoomt Randstad de nieuwe generatie werkenden snel klaar voor het échte werk. <br><br> Volg deze sessie omdat we laten zien hoe je door het spelen van games echte skills ontwikkelt die je in je werkende leven kan gebruiken. Daarnaast laten we zien hoe we dit inzicht hebben gebruikt om de interesse voor praktische beroepen en opleidingen van Randstad te vergroten. <br><br> <a href=https://www.werf-en.nl/spreker/oscar-van-mourik/>Naar de sprekerspagina</a><br><br>16:15 - 16:45
-
Afsluiting Werf& Live16:45 - 17:00
-
Gemeente Amsterdam: Hoe ontwikkel je als gemeente een sterk employer brand?Je hebt steeds meer moeite om voor schaarse functies personeel te vinden. Je bent meer bekend als dienstverlener dan als werkgever. Bovendien lijk je steeds minder populair te zijn bij jouw wervingsdoelgroepen. Wat doe je dan? Werk maken van employer branding! <br><br> De gemeente Amsterdam ging de uitdaging aan en ontwikkelde in samenwerking met arbeidsmarktcommunicatiebureau Radancy een nieuwe EVP (Employer Value Proposition) en arbeidsmarktcampagne onder het motto ‘Allemaal voor Amsterdam’. <br><br> Welke aanpak kozen zij? Wie waren erbij betrokken? Wat leverde het uiteindelijk op? En niet onbelangrijk: wat waren de leerpunten? Al deze vragen (en antwoorden) passeren de revue. <br><br> <a href=https://www.werf-en.nl/spreker/mieke-jager/>Lees hier meer informatie over Mieke Jager</a><br> <a href=https://www.werf-en.nl/spreker/rene-van-der-kroon/>Lees hier meer informatie over René van der Kroon</a><br>11:30 - 11:55
-
ImpactWork: Hoe creëer ik een unfair advantage voor mijn brand?Data, technologie, marketing en je doelgroepen goed begrijpen. De cocktail die nodig is om je te onderscheiden in een krappe arbeidsmarkt. Employer branding is zo veel meer dan een mooie werken bij site, opgepoetste vacatures en een vette campagne. Het gaat om data, diepere wensen en barrières van (potentiële) werknemers, hiring managers en corporate recruiters. Daarnaast hebben grote maatschappelijke trends invloed op jouw aantrekkelijkheid als werkgever. We delen natuurlijk ook een aantal insights uit de praktijk van projecten die we hebben uitgevoerd bij onze opdrachtgevers op het gebied van employer branding. <br><br> Vanuit concrete stappen in de candidate journey geven we enkele voorbeelden van mogelijke tech oplossingen die aansluiten bij urgente arbeidsmarkt uitdagingen. We zien dat veel HR Tech inspringt op een specifiek issue, maar hoe kies je de juiste technologie voor jouw specifieke situatie? <br><br> <a href=https://www.werf-en.nl/spreker/jildert-huitema/>Lees hier meer informatie over Jildert Huitema</a><br> <a href=https://www.werf-en.nl/spreker/rogier-van-hamburg/>Lees hier meer informatie over Rogier van Hamburg</a><br>12:00 - 12:25
-
Cooble: De superkracht van Sourcing gecombineerd met Employer BrandingTijdens deze sessie legt Milou aan de hand van een voorbeeldcasus van het Openbaar Ministerie uit hoe sourcing echt tot recht komt als je dit op de juiste manier combineert met Employer Branding. Bij het Openbaar Ministerie stond/staat men voor een grote uitdaging : een officierentekort. Naar aanleiding van dit tekort is er een programma opgezet waarin veel is ingezet op sourcing en employer branding. Milou neemt samen met haar Cooble collega’s in dit vraagstuk het sourcingvraagstuk voor haar rekening. Middels data laat zij zien hoe sterk deze combinatie kan zijn. Tevens komen er een aantal handige sourcingtips anno 2023 voorbij. <br><br> <a href=https://www.werf-en.nl/spreker/milou-verhoeks/>Naar de sprekerspagina</a><br><br>12:30 - 12:55
-
Brandmannen: Tinder voor organisatiesEmployer branding is eigenlijk als (online) daten via Tinder. Als we beslissen om op Tinder te gaan, word je gedwongen om goed na te denken over wie we zelf zijn, hoe we onszelf willen profileren, wie we zoeken en waar een mogelijke match kan zitten. Maar als werkgever blijven we vaak hangen bij de vraag 'kom je bij me werken'. Dat is hetzelfde als wildvreemden in een supermarkt om verkering te vragen. Tijdens onze break-out sessie leren we het publiek om hun werkgeversprofilering te benaderen als het opzetten van een Tinder profiel. <br><br> Volg deze sessie omdat je op een andere manier leert kijken naar en denken over je employer branding. <br><br> <a href=https://www.werf-en.nl/spreker/alix-hensen-verbaten/>Lees hier meer informatie over Alix Hensen Verbaten</a><br> <a href=https://www.werf-en.nl/spreker/jill-witteman/>Lees hier meer informatie over Jill Witteman</a><br><br>14:30 - 14:55
-
Adver-Online Group: Recruitment vanuit strategisch employer branding modelAls recruiters en HR-managers weten jullie als geen ander dat het passief werven van kandidaten steeds minder effectief wordt, vooral bij latent werkzoekenden. Het is daarom belangrijk om op een actieve en creatieve manier geschikt talent te benaderen en zo de juiste kandidaten aan te trekken. AdverOnline heeft hiervoor een strategisch employer branding model ontwikkeld, wat toepasbaar is op alle arbeidsmarktcampagnes. Tijdens onze aankomende breakoutsessie willen we graag met jullie onze succesvolle case 'Er zit meer achter werken bij DJI' bespreken en de verschillende communicatiestappen van dit model toelichten. Met behulp van deze drie communicatiestappen - wees vooraanstaand, wees persoonlijk en wees benaderbaar - laten wij je zien hoe je latent werkzoekenden op een actieve manier kunt benaderen en geschikt talent gaat aantrekken. Ben jij als recruiter of HR-manager op zoek naar nieuwe, effectieve manieren om geschikt talent te vinden en te binden? Meld je dan nu aan voor onze breakoutsessie en ontdek hoe het strategisch employer branding model van AdverOnline kan helpen. We kijken er naar uit om je te verwelkomen bij onze sessie en al jouw vragen te beantwoorden. <br> <br> Post en pray is een passieve manier van werven en dit werkt nauwelijks bij de latent werkzoekenden. Je kunt niet zomaar (meer) wachten totdat een geschikt talent je vindt. Een blijvende trend is dat recruiters en HR-managers geschikt talent op een actievere en creatievere manier moet gaan benaderen. <br> <br> <a href=https://www.werf-en.nl/spreker/pablo-van-veldhuisen/>Naar de sprekerspagina</a><br>15:00 - 15:25
-
Kevin Wheeler: Branding Strategies for Sustainable RecruitmentRecruiting can shine or be replaced as it is asked to ensure the availability of and quality of talent. Attracting talent is key to success and most firms do a terrible job of branding the opportunities they offer. <br><br> To remain a sustainable function, recruiting as a profession is challenged to take responsibility for more sophisticated and complex branding and engagement strategy. Kevin will discuss this and how recruiting can mirror the branding strategies and tactics used for product or service promotion. <br><br> <a href=https://www.werf-en.nl/spreker/kevin-wheeler/>Naar de sprekerspagina</a><br><br>11:30 - 12:25
-
APG: Employer Branding in de pensioenwereld saai? Zeker nietWat doe je als je naamsbekendheid laag is, maar je wél een grote wervingsuitdaging hebt in een krappe arbeidsmarkt? Wij laten je zien hoe APG de uitdaging aanging en bouwt aan sterk werkgeversmerk. Over de kracht van een herkenbare EVP, prikkelende campagnes, sterke content, intern draagvlak en samenwerking met de business. #ziejijtoekomstbijapg <br><br> We vertellen je alles over de kracht van een herkenbare EVP, prikkelende campagnes en sterke content. En over de wisselwerking tussen Employer Branding en gerichte doelgroepcampagnes. En dat in de context van de grootste wijziging van het pensioenstelsel ooit. Nieuwsgierig? Schrijf je nu in. <br><br> <a href=https://www.werf-en.nl/spreker/irma-bousardt/>Lees hier meer informatie over Irma Bousardt</a><br> <a href=https://www.werf-en.nl/spreker/levien-houweling/>Lees hier meer informatie over Levien Houweling</a><br>12:30 - 12:55
-
123film: Stop met saaie employer branding video’sHoe kan je kandidaten zelf laten ervaren waarom jouw bedrijf zo leuk is? Tijdens onze workshop gaan wij jou laten zien hoe je je met interactieve video als aantrekkelijke werkgever kan positioneren om talentvolle werknemers aan te trekken én te filteren. <br><br> Volg onze sessie om te ontdekken hoe je video succesvol kan inzetten in het kader van employer branding. <br><br> <a href=https://www.werf-en.nl/spreker/myrthe-de-haas/>Lees hier meer informatie over Myrthe de Haas</a><br> <a href=https://www.werf-en.nl/spreker/oscar-wientjes/>Lees hier meer informatie over Oscar Wientjes</a><br><br>14:30 - 14:55
-
timetohire: Lessen van Timetohire: van 0 naar 100 recruitersIn de afgelopen 4 jaar is Timetohire uitgegroeid van 0 naar 100 recruiters en is niet meer weg te denken uit de recruitmentbranche. Timetohire gelooft dat recruitment anders kan en moet. En zoals het thema van vandaag " become what you believe" bevestigd, het geloof van Timotohire wordt breed gedragen wat resulteert in de mooie groei die Timetohire heeft doorgemaakt. Tijdens de sessie vertellen Sebastiaan Cové en Fleur Aalbrecht over hoe zij de reis tot nu toe beleefd hebben. Ze delen de lessen die zij op het gebied employer branding en communiceren van je purpose geleerd hebben. Laat je inspireren en kijk niet langer vanaf de zijlijn toe. Ontdek hoe jij ook kunt winnen als aantrekkelijke werkgever binnen jouw branche. <br> Tijdens de breakout word je meegnomen door de basis principes van Demand Generation. 1. het creëren van een behoefte - door een ander geluid te laten horen 2. het aanwakkeren van het vuurtje door te laten zien dat het anders kan 3. van het sollicitatie- en onboardingsproces een feestje maken. <br> <a href=https://www.werf-en.nl/spreker/sebastiaan-cove/>Naar de sprekerspagina</a><br><br>15:00 - 15:25
-
Radancy: Activating Your EVP Through Your Career Site and BeyondToo many companies think that the development of an EVP is simply a box-ticking exercise followed by a creative execution. Often, little thought is given to how best to activate the EVP across all of the touch points that matter. In this session we will explore how a SaaS-based approach to your talent ecosystem will supercharge your talent acquisition efforts and drive meaningful, measurable, cost-effective results. <br><br> If you are interested in learning how to gain an advantage over your competition; how to be a better employer brand storyteller; and how to leverage data, machine learning, and AI in your talent acquisition efforts, then this session is a must. <br><br> <a href=https://www.werf-en.nl/spreker/steven-ehrlich/>Naar de sprekerspagina</a><br>15:00 - 15:25
-
Your Talent Agency: "Scoren met diversiteit: hoe voetbal ons kan helpen bij het werven van een diverse talentenpool"Voetbal heeft meer te maken met D&I dan je denkt. Tijdens deze sessie legt D&I expert Sacha uit waar de overlap zit en hoe je dit kunt inzetten in je diverse wervingsstrategie. <br><br> <a href=https://www.werf-en.nl/spreker/sacha-martina/>Naar de sprekerspagina</a><br><br>12:00 - 12:25
-
Your Talent Agency: Anders denken; hoe neurodiversiteit werving kan versterken.Tussen de 15 en 20% van alle mensen op de wereld zijn neurodivers. En dat is veel meer dan alleen autisme. Deze groep mensen zijn de verborgen parels van de maatschappij en tijdens deze sessie leer je veel over neurodiversiteit en het belang van andersdenkenden. <br><br> <a href=https://www.werf-en.nl/spreker/sacha-martina/>Naar de sprekerspagina</a><br><br>12:30 - 12:55
-
Intelligence Group: Een actuele update over generatieve AI (aka ChatGPT) en diverse toepassingenAI is van een abstract verhaal, een toegankelijk concept geworden voor recruiters, sourcers, wervingsspecialisten en recruitment marketeers. De ontwikkelingen gaan zo snel, met o.a. chatgpt, autogpt, midjourney en tientallen andere toepassingen dat het moeilijk is bij te houden. Daarom neemt Geert-Jan Waasdorp je mee in enkele AI’s die potentieel voor recruitment een groot verschil gaan maken. Van matching tot assessments, van teksten tot video. Inspiratie en toepassingen volop in deze sessie…. <br><br> <a href=https://www.werf-en.nl/spreker/geert-jan-waasdorp-ww/>Naar de sprekerspagina</a><br>14:30 - 14:55
-
DeSeizoenen: Groots in unieke identiteit, klein in budgetten en middelenHoe zorg je met een unieke identiteit dat je dicht bij jezelf blijft en ‘’become what you believe?’’ We vertellen geen succesverhaal maar geven een eerlijk kijkje in de keuken van hoe wij als DeSeizoenen samen met ID Employer Marketing vanuit onze visie Recruitment en Employer Marketing hebben aangepakt. De valkuilen en de overwinningen, waar we beiden trots op zijn! We zijn er nog niet, maar we zijn goed op weg!<br><br> We nemen jullie graag mee in onze mensvisie en de weg die we bewandelen in hoe we ons onderscheidende vermogen over de bühne krijgen. En hoe we ons als organisatie met beperkt budget laten zien op de arbeidsmarkt. Welke stappen hebben we genomen die ons verder hebben gebracht en wat hadden we anders kunnen doen? Hoe verbind je verschillende locaties met elkaar en draag je een gevoel uit naar buiten? Hoe zorg je dat je medewerkers, die de focus hebben op het bieden van een warm thuis voor mensen met een verstandelijke beperking, ook ambassadeur worden van de organisatie? <br><br> <a href=https://www.werf-en.nl/spreker/marjon-minten/>Lees hier meer informatie over Marjon Minten</a><br> <a href=https://www.werf-en.nl/spreker/michelle-schroen/>Lees hier meer informatie over Michelle Schroen</a><br> <a href=https://www.werf-en.nl/spreker/remke-vloeimans/>Lees hier meer informatie over Remke Vloeimans</a><br>15:00 - 15:25
Locatie
Deze partners maken dit event mede mogelijk:Bekijk alle partners
Partners
Ben je benieuwd naar de partnermogelijkheden voor het event Werf& Live? Neem dan contact op met Bert van Trirum via e-mail.
Werf& Awards
De Werf& Awards zijn prijzen voor arbeidsmarktcommunicatie en recruitment cases die impact hebben (gehad) op de instroom van een organisatie. De awards richten zich op kleine en grote organisaties, zonder budget of met grote budgetten, voor werkgevers (corporates) en bureaus (amc/w&s/uitzend/detachering) in de breedste zin van het woord. De awards worden op 16 mei 2023 tijdens Werf& Live uitgereikt.