‘We’ doen dit jaar niet mee aan het WK voetbal, maar dat wil niet zeggen dat er geen ruimte is voor reclame-inhakers. Bij Icare hebben ze er zelfs eentje gevonden voor de arbeidsmarkt.
De zorginstelling kampt met een groot tekort aan personeel en heeft daarom een campagne opgestart, gericht op mannen in de zorg. Een team van 11 mannelijke zorgverleners, werkzaam als verzorgende of (wijk)verpleegkundige bij Icare, zijn daarvoor gefotografeerd in het PEC-stadion in Zwolle.
‘Ons team is wél gekwalificeerd’
Met een knipoog naar het WK voetbal, en onder het mom van ‘niet geschoten is altijd mis’ luidt de slogan van de campagne: “Ons team is wél gekwalificeerd, maar we kunnen altijd nieuwe spelers gebruiken.” Tijdens het WK voetbal verschijnen er advertenties in kranten en op social media. Geïnteresseerden, mannen, maar natuurlijk ook vrouwen, kunnen zich melden voor een meeloopdag. Ook kunnen ze hun cv achterlaten op de speciaal gemaakte website, die de naam ‘Iedere dag het oranjegevoel’ heeft meegekregen.
Symbool voor álle mannen in de zorg
‘Ons team bestaat uit verschillende type zorgverleners zoals verzorgenden IG, (wijk)verpleegkundigen en verpleegkundig specialisten’, stelt de campagne. ‘Als elftal vertegenwoordigen wij de mannen die werkzaam zijn binnen Icare, en staan daarnaast symbool voor álle mannen in de zorg. Wij zijn trots op ons vak! Door onze verhalen te delen hopen wij andere mannen enthousiast te maken voor een verpleegkundig of verzorgend beroep.’
Sluit je ook bij ons aan? Hou ons de komende weken goed in de gaten. #iederedaghetoranjegevoel pic.twitter.com/99fO0DxDP6
— Icarezorg (@Icarezorg) 7 juni 2018
Om in stijl te blijven is er ook een filmpje opgenomen in het stadion, met ‘hoofdcoach’ Gia Wallinga: