Gem. leestijd 4 min  168x gelezen

Let me hear you say yeah! (inzending VodafoneZiggo)

VodafoneZiggo laat de eindeloze mogelijkheden voor een mooie carrière zien in een swingende campagne met catchy call-to-action: Let me hear you say Yeah! Lees de hele case van VodafoneZiggo, ingezonden in de categorie Arbeidsmarktcommunicatie voor de Werf& Awards 2024.

Let me hear you say yeah! (inzending VodafoneZiggo)

VodafoneZiggo biedt allerlei mogelijkheden voor een mooie carrière, perfect afgestemd op wat talent zoekt. Maar alles begint met zichtbaarheid; als talent je niet kent als uitdagende werkgever, dan ligt daar het startpunt. Als onbekend werkgeversmerk in een krappe arbeidsmarkt moet je iets opvallends doen. Iets dat past bij de creativiteit en eigenheid van het bedrijf. Dat laat zien dat er voor iedereen kansen liggen om zich maximaal te ontwikkelen. En dat duidelijk maakt dat de mogelijkheden eindeloos zijn. Er is geen limiet aan hoe jij je bij VodafoneZiggo kunt ontwikkelen. Geen limiet? No Limits!

Als onbekend werkgeversmerk in een krappe arbeidsmarkt moet je iets opvallends doen.

We gebruikten de iconische track No Limit van 2Unlimited uit de jaren 90 en maakten die helemaal van nu. Met de hotste producer van dit moment: Bas Bron van De Jeugd van Tegenwoordig. Dit leidde tot een swingende campagne met de catchy call-to-action: Let me hear you say Yeah! Een baan met uitdaging? Let me hear you say Yeah! Snel stappen maken in je carrière? Let me hear you say Yeah! Een campagne met hitpotentie? Let me hear you say Yeah!

VodafoneZiggo laat de eindeloze mogelijkheden voor een mooie carrière zien in een swingende campagne met catchy call-to-action: Let me hear you say Yeah! Lees de hele case van VodafoneZiggo, ingezonden in de categorie Arbeidsmarktcommunicatie voor de Werf& Awards 2024.

Eigen choreografie

De nieuwe track met aansprekende call-to-action en bijbehorende videoclip waren de basis voor de campagne. In de video stap je de wereld van VodafoneZiggo binnen en neem je een kijkje bij de verschillende werkgebieden. Korte clips uit de video zijn ingezet als doelgroepspecifieke uitingen op onder meer DOOH rond de winkels en getargete social media. De clip, de herkenbare track en call-to-action zijn consistent in de gehele campagne ingezet. Zo telt iedere uiting bij elkaar op, of dit nu op het recruitmentplatform, video, radio of fotografie is.

Iedere uiting telt bij elkaar op, of dit nu op het recruitmentplatform, video, radio of fotografie is.

De campagne moest, gezien het thema ‘werk’, niet alleen opvallend, maar ook authentiek zijn. Dit komt ook in de uitvoering van het concept nadrukkelijk naar voren. Alle acteurs en een aantal dansers uit de videoclip werken echt bij VodafoneZiggo. Ook de choreografie komt bij de medewerkers vandaan. Over eindeloze mogelijkheden gesproken!

VodafoneZiggo laat de eindeloze mogelijkheden voor een mooie carrière zien in een swingende campagne met catchy call-to-action: Let me hear you say Yeah! Lees de hele case van VodafoneZiggo, ingezonden in de categorie Arbeidsmarktcommunicatie voor de Werf& Awards 2024.

Wat was de impact van de case?

Positioneren vraagt om een langere periode dan de campagne. Om toch inzicht te krijgen in het resultaat hebben we het THX. Platform van Memo2 ingezet, waarin we de resultaten van de groep die exposed is vergelijken met een controlegroep die niet exposed is.

  • Stijging van merkimago op de drie belangrijkste voordelen (ontwikkeling, eindeloze mogelijkheden en vrijheid die je krijgt) bij elkaar opgeteld. Significant met +27 indexpunten
  • Merkoverweging. +17 indexpunten

Ad recall van uitingen was +66 wat duidelijke maakt dat het een herkenbare campagne is. De hoge uitkijkratio van skippable ads van 68% (benchmark 40%) laat vervolgens zien dat de campagne niet alleen het werkgeversmerk zichtbaar maakt, maar ook de interesse wekt.

Op de twee doelgroepen met de grote wervingsbehoefte in de toekomst, zien we dezelfde stijging op imago en overweging.

1. Merkimago
Digital & Tech +17
Customer Contact +43

2. Merkoverweging
Digital & Tech +9
Customer Contact +33

Stijging sollicitaties per vacature
Overkoepelend +13%.
Digital & Tech van 10,5 naar 13,7 sollicitaties
Customer Contact van 14,8 naar 15,6 sollicitaties
We trekken ook de juiste mensen aan, want de kwaliteit is gelijk gebleven.

Naast een hoofdrol in de video hadden medewerkers ook een belangrijke rol in het delen van de campagne. Deze werd breed gedeeld, maar ook ervaren via een fysieke (muziek)installatie op verschillende kantoren tot de CFO die de clip gebruikte in de eindejaarsfilm.

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

Wisselen van baan is een weloverwogen besluit, dat je niet zomaar neemt. Echte verhalen van medewerkers helpen je daarbij. Maar om op te vallen, moet je ook entertainen. Arbeidsmarktcommunicatie is normaal gesproken vrij rationeel, met beelden van kantoortuinen en bulletpoints over de vrijheid die je krijgt. Deze campagne daarentegen, is een frisse wind. Met een track die perfect aansluit bij het merk, die lekker in je hoofd blijft hangen en een call to action die het uitschreeuwt. En een clip waar eigen medewerkers, zonder precies te weten wat het ging worden, enthousiast over waren en aan wilden bijdragen.

De campagne is gemaakt én uitgedragen door de eigen medewerkers en maakt daarmee de sfeer en cultuur van het merk glashelder. De campagne en boodschap van VodafoneZiggo steken ver uit boven het maaiveld van rationele arbeidsmarktcommunicatie. Het resultaat? Een opvallende, catchy en eerlijke campagne mét resultaat.

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

VodafoneZiggo:

  • Marco Leijenhorst,
  • Ruth Ruigrok,
  • Miranda Brandwijk,
  • Quinte Martens,
  • Eva Huijgen,
  • Kübra Pampal,
  • Jelmer Koppelmans,
  • Fleur Ongering

Strategie & Creatie: Kaliber Interactive
Productie: Studio Studio, Cris & Jef, PostOffice, Shepherd & Fox
Media: Wavemaker

 

Uitreiking op Werf& Live

De Werf& Awards worden uitgereikt op Werf& Live, dat plaatsvindt op 28 mei 2024. Werf& Live is dé ontmoetingsplek voor HR-professionals, recruitmentexperts en arbeidsmarktspecialisten die zich willen onderdompelen in de kernaspecten van employer branding. Wil je erbij zijn?

Meer informatie en tickets

 

Lees ook

  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners