Het duurt nog wel even voordat de recruiter ‘met de handen in de nek’ kan wachten op de ideale kandidaat. Maar robots gaan hem of haar ‘zeker werk uit handen nemen’.
Dat stelt Lars Wetemans, ceo van Recruitz.io, in een nieuwe uitzending van RecruitmentTV. Zijn bedrijf biedt technologie die volledig geautomatiseerd vacatures kan adverteren op media als Facebook, Twitter en Instagram. ‘Je weet zelf hoe je naar je Facebook-timeline kijkt. Je bepaalt in een milliseconde of iets interessant is. Wij testen daarom continu naar welke visuals mensen kijken, en op welke tijdstippen en welke dagen.’
Automatisch advies
De klant (de werkgever dus) hoeft alleen de details van de vacature te geven. ‘Onze robot komt vervolgens automatisch met een advies, waarmee wij 95 procent van het internet kunnen bereiken.’ Het eindresultaat? ‘Wij sturen precies de kandidaat die jij zoekt naar jouw vacaturesite’, claimt Wetemans.
Recruitment Tech Award
Vorige week won Recruitz.io nog een Recruitment Tech Award in de categorie Best Tooling. Daar bleek het bedrijf favoriet van zowel de publieks- als de vakjury. Juryvoorzitter Marieke van Heek zei bij die gelegenheid dat de technologie recruiters niet overbodig maakt, maar juist kan helpen heel succesvol te zijn en de business te verrassen met interessante profielen.
Geen selectie
‘Wij doen niet aan selectie’, zegt Wetemans min of meer geruststellend tegen RecruitmentTV. Daar ligt voor de recruiter dus zeker nog een schone taak. ‘Wij zorgen alleen voor top-traffic naar jouw site. Doordat we continu kijken: welke media presteren het beste? En welke visuals? De recruiter kan hiermee kandidaten bereiken die hij of zij anders misschien nooit had bereikt. Zo kun je moeilijk bereikbare groepen overhalen toch op jouw vacature te solliciteren.’
Lees meer over het Recruitment Tech Event
- Recruitment Tech Awards prooi voor USG People en Recruitz.io
- Wie zijn de 5 genomineerden voor de Recruitment Tech Awards?
- ‘Nog even, en de robot neemt de recruiter (bijna) helemaal over’
- Johan Doornenbal (Luba): ‘Recruiters staren zich blind op Formule 1-wagen’
Meer RecruitmentTV?
- Betere employer branding? ‘Neem iedereen mee. Dan komt het vanzelf’
- ‘Ook op arbeidsmarkt gaan recensies de selectie bepalen’
- Marcel van der Quast: ‘Vacaturesite vaak zo guur als een winters treinstation’
- ‘Niets zo krachtig als mensen die hun eigen verhaal vertellen’
Meer van zulke verhalen?
Lees elke week de Nieuwsbrief van Werf& en blijf op de hoogte van alles wat er gebeurt op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en recruitment! Doe het nu, het is gratis en je mist nooit meer iets!