Vanavond zijn voor de 25e maal de prijzen voor creatieve arbeidsmarktcommunicatie uitgereikt, de SJP Magneten. Na de industriele locaties van de afgelopen jaren was dit keer het chique theater van de Philharmonie in Haarlem aan de beurt. Grote winnaars zijn: De Landmacht en UMC Utrecht/WKZ.
Geen Gouden Magneet
In totaal werden er 12 magneten uitgereikt waarvan er 5 naar Publicis/Maximum gingen voor de Landmacht en onderdelen ervan. UMC Utrecht en het Wilhelmina Kinderziekenhuis wonnen gezamenlijk 3 magneten. De jury was streng vertelde scheidend voorzitter van de SJP Onno Gout in zijn openingswoord. Hierdoor zijn er ook geen gouden magneten uitgereikt.
De 12 winnaars van Magneten zijn:
Print, Advertentie los
- Magneet: De beste van de beste (Korps Commandotroepen): Publicis/Maximum
Commercials: Televisie- en bioscoopreclame
- Magneet: Elfsteden (Korps Commandotroepen): Publicis/Maximum
Indoor & Outdoor overig
- Magneet: Unox Nieuwjaarsduik (Koninklijke Landmacht): Publicis/Maximum/Being There
Online
Campagne-/actiesites
- Magneet: The Dutch Guy (Imtech): De PersoneelZaak
- Magneet: Wordt vervolgd (Openbaar Ministerie): ACA Communicatie
Online campagnes
- Magneet: Pollvertising (Koninklijke Landmacht): Publicis/Maximum
Online overige
- Magneet: Doktertje spelen (UMC Utrecht): Steam
Geïntegreerde campagnes
- Magneet: Kanjers van het WKZ ( Wilhelmina Kinderziekenhuis/UMC Utrecht): Steam
Effectiviteit
- Magneet: De verantwoordelijkheid van Defensie (Ministerie van Defensie): De PersoneelZaak
Doelgroepcommunicatie
- Magneet: Kanjers WKZ ( Wilhelmina Kinderziekenhuis): Steam
- Magneet: Hechten (Koninklijke Landmacht): Publicis/Maximum
Jong talent
Categorie Jong Talent had maar liefst 63 inzendingen, wat een record is. Hiervan zijn er uiteindelijk 9 genomineerd. Eveline Laros en Charlotte de Ruijter van Junior Academie wonnen de jong talent prijsvraag met de campagne: Ware jongensdroom.
Publiekprijs Magneet
Geen professionele vakjury, maar gewonen mensen werden gevraagd wat zij de beste campagne vonden. De publieksprijs is gewonnen door: Streetvoicecasting van arbeidsmarktcommunicatiebureau Co Unlimited voor werving van een tijdelijke telefoniste.
Mager inzendingen jaar door crisis
De Stichting Jaarprijzen Personeelscommunicatie (SJP) had 25 inzendingen voor de 25e Magneet-uitreiking genomineerd. Dit waren er er minder dan het voorgaande jaar als gevolg van de economische crisis. Onno Gout heeft afscheid genomen als voorzitter van de SJP en wordt opgevolgd door Hans Kroon van Steam.