Gem. leestijd < 1 minuut  2666x gelezen

KPN-monteur worden? Absurde filmpjes moeten jongeren overtuigen

KPN-monteur worden? Absurde filmpjes moeten jongeren overtuigen

Om 200 nieuwe monteurs te werven, is KPN een arbeidsmarktcampagne gestart, waarin een serie van 4 absurdistische video’s centraal staat.

Het telecombedrijf zoekt met deze campagne, gemaakt door N=5, aansluiting bij de belevingswereld van deze jongeren. Naast de video’s zijn er banners en inhakers waarmee KPN net afgestudeerde MBO’ers oproept om als ‘monteur van de toekomst’ problemen op te komen lossen. Het gaat om problemen als: een tostiapparaat dat weigert een hotspot aan te maken, een zonnebank die luisterboeken downloadt die je al drie keer hebt gehoord, en een tv die steeds contact maakt met de krultang van de buren.

De video’s: 

 

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners