Opnieuw een driedubbeldrukke donderdag voor recruitment-Nederland. Want terwijl in de Pathé Bioscoop in Utrecht de Recruitment Tech Awards werden uitgereikt tijdens Case_Day, organiseerde Adriaan Kolff (MatcHR) zijn Tech Recruitment Conference in het nhow-hotel bij Amsterdam RAI. Tegelijkertijd organiseerde Recruiters United een event in het kasteel van Heemstede, hield Aaltje Vincent haar boekborrel voor het nieuwe boek Solliciteren naar Werkgeluk, én vond in
KPMG stimuleert nieuwe medewerkers na te denken over hun eigen purpose.
Dit jaar was het KPMG die dat op de meest onderscheidende manier wist te doen, aldus de jury van de award die hier werd uitgereikt. De jury was enthousiast over het concept van KPMG, waar de onboarding bestaat uit een blended (on- en offline) programma van 100 dagen, waarin de nieuwe collega’s kennismaken met KPMG en alvast de verbinding kunnen aangaan met andere nieuwe collega’s, zodat ze al een netwerk opbouwen in de organisatie. Ook besteedt KPMG veel tijd aan het ontdekken van de eigen ‘purpose’ van de deelnemers. Zo worden ze gestimuleerd om na te denken over hun persoonlijke doelen, zowel privé als op hun werk.
Speciale app
De onboarding bij het accountants- en adviesbureau start al in de weken voor de eerste werkdag. Dat gebeurt met een speciale onboarding-app. Nieuwe collega’s worden daar meteen welkom geheten met video’s en informatie voor hun start. Maar de onboarding begint echt met een tweedaags event op een externe locatie in de eerste werkweek. Daarna vinden er ‘reconnect moments’ plaats na 50 en 100 dagen zodat de nieuwe collega’s elkaar weer kunnen ontmoeten en ervaringen kunnen delen. Ook tijdens die eerste periode krijgen ze online begeleiding via een app op hun telefoon.
‘Onze onboarding representeert onze belangrijke waarden come as you are en learn for a lifetime.’
‘In onze onboarding komen de waarden, cultuur en purpose van KPMG op een duidelijke en inspirerende manier terug’, aldus een trotse Corline van Reenen, Head of Learning and Development bij KPMG. ‘Ook zorgen we dat onze nieuwe collega’s meteen een mooi eerste netwerk opbouwen binnen de organisatie. Onze onboarding representeert daarmee onze belangrijke waarden come as you are en learn for a lifetime.’
Andere kanshebbers
KPMG won de finale, die 4 genomineerden kende. De andere kanshebbers waren ‘employee experience agency‘ exploratist, farmacietechniekspecialist NNE en
ICT-bedrijf Capgemini, maar zij legden het uiteindelijk dus af tegen het volgens de jury zo complete onboardingprogramma van KPMG.
Lees ook