Gem. leestijd 3 min  572x gelezen

Campagne van de week: over de vele blikopeners van Konings Drinks in Breda

Ook in deze tijden van het jaar starten sommige bedrijven gewoon een nieuwe wervingscampagne. Zoals Konings Drinks in Breda, dat in februari met een nieuwe productielijn start en daarvoor nú de mensen zoekt. Hoe krijgt dat vorm?

Campagne van de week: over de vele blikopeners van Konings Drinks in Breda

De kerstvakantie is voor veel recruiters een rustige tijd. Toch zijn er ook bedrijven die juist nú hun nieuwe wervingsactiviteiten inzetten. Zoals Konings Drinks in Breda, tot 2015 vooral bekend als ‘de Hero-fabriek’. In februari start hier de bouw van een moderne, high speed productielijn. Vanaf het voorjaar vult deze lijn enkele tienduizenden blikjes per uur. Dus moet de bezetting van de productie en logistiek flink omhoog en zoekt het bedrijf hiervoor zeker zo’n 15 nieuwe collega’s.

Wie op de blikjes klikt, vindt of meer informatie, of een vacature, of een testimonial.

De wervingscampagne bevat onder meer een landingspagina onder de noemer ‘Konings Drinks Breda Groeit’, gevuld met – hoe toepasselijk – een bovenaanzicht van allemaal blikjes. Achter sommige van die blikjes, zit vervolgens extra informatie verscholen. Wie daarop klikt, vindt óf een vacature, óf meer uitleg over het bedrijf, óf een testimonial van een van de medewerkers. Zoals Tessa van Broekhoeven, die vertelt dat ze het leuk zou vinden als er meer vrouwelijke operators bij zouden komen. Of ‘quality control assistant’ Bart van Rooij, die laat zien wat kwaliteitscontrole bij het bedrijf allemaal inhoudt.

konings drinks campagne

20 miljoen euro

De campagne is een uitvloeisel van een investering van zo’n 20 miljoen euro in de fabriek door het Vlaamse moederbedrijf, drankenproducent en verpakker Konings uit Zonhoven, waar in totaal zo’n 700 mensen werken. In Breda zijn momenteel nog circa 75 mensen werkzaam. Op de nieuw te bouwen productielijn worden straks naar verluidt elk uur zo’n 60.000 blikjes van melk- en koffieproducten afgevuld. Die lijn komt dan naast de huidige twee afvullijnen voor petflessen en één voor zogeheten brikverpakkingen (kartonnen melkpakken).

‘Het voorbije jaar groeide het gebruik van blik bij Konings met maar liefst 29 procent.’

Blik is een sterk stijgend materiaal voor drankverpakkingen, vertelde CEO Joris Brams eerder. ‘Het voorbije jaar groeide het gebruik van blik bij Konings met maar liefst 29 procent.’ De nieuwe installatie in de Nederlandse vestiging noemt hij ‘een unicum’, omdat de blikjes allemaal eerst gesteriliseerd worden. ‘en dit werd nooit eerder toegepast met een dergelijke hogesnelheidsblikkenlijn.’

Geen eigen merken

Konings Drinks (slogan: ‘Werken in een bruisende omgeving’) heeft geen eigen merken. Het verpakken en vullen van dranken gebeurt altijd in opdracht van meestal (veel) bekendere klanten. De oorsprong van het bedrijf is een distilleerderij van de familie Konings, zo’n 75 jaar geleden. Hun jenever was het begin van het huidige succesvolle bedrijf, dat productielocaties heeft in België (Borgloon), Nederland (Breda), Frankrijk (Beaucaire) en Engeland (Boxford). Er worden onder meer bier, wijn, gedistilleerd, soft drinks, sappen en ciders verpakt en mede geproduceerd.

Konings Drinks zoekt niet alleen ervaren mensen, maar ook mensen die er nog een vak willen leren.

De wervingscampagne voor de vestiging in Breda richt zich met name op mensen in die regio. Het bedrijf zoekt niet alleen ervaren mensen, maar ook mensen die er nog een vak willen leren. ‘Voor bepaalde functies heb je opleidingen & ervaring nodig, anders red je het gewoonweg niet’, zo valt te lezen op de site. ‘Voor andere functies is kennis & kunde prettig, maar is het ook mogelijk dit grotendeels in praktijk (on the job) op te doen. Denk aan logistieke functies of aan een (aankomend) operator. Je moet wel over de juiste instelling beschikken, da’s logisch.’

Meer campagnes

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal. En wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners