Gem. leestijd 2 min  1408x gelezen

Coolblue opent zes Codemuseums: ‘Kom API’s kijken!’

Ook voor een bedrijf als Coolblue zijn goede ontwikkelaars cruciaal. Daarom opent het vandaag op 6 plekken in Nederland een zogeheten ‘Codemuseum’, met de woordspelige campagne ‘Kom API’s kijken!’ Hoe ziet dat eruit?

Coolblue opent zes Codemuseums: ‘Kom API’s kijken!’

‘Achter de schermen draait bij Coolblue alles om software’, zegt ‘beginbaas’ Pieter Zwart. ‘Van de bestellingen die uit onze pakketjesmachine rollen tot de wasmachines die we bezorgen wanneer het voor onze klanten het beste uitkomt. Hoog tijd dus om het fantastische werk van onze meer dan 300 software developers de credits te geven die het verdient.’

Op zes locaties in Nederland hangen vanaf vandaag kunstwerkjes van code.

En dus opent het e-commercebedrijf vandaag op 6 locaties in Nederland een zogeheten ‘Coolblue Codemuseum’. Op deze locaties hangen kunstwerken gemaakt van code geschreven door de developers van het bedrijf. Zo wil de online retailer niet alleen het werk en de makers ervan in het zonnetje zetten, maar tegelijk ook aan werving doen. Voor het developmentteam is Coolblue namelijk nog op zoek naar zeker 150 nieuwe collega’s, ongeveer de helft van wat er nu al werkt dus.

Ook in het magazijn

In het begeleidende filmpje vinden we bijvoorbeeld een developer die code heeft geschreven om pakketjes te wegen, en een ander die het via QR-codes en NFC-tags makkelijk maakt om in de fysieke winkel een online bestelling te doen. Ook komen de namen van alle huidige Coolblue-developers voorbij. Er is voor de campagne ook een speciale website gelanceerd: codemuseum.nl.

De fysieke Codemuseum-kunstwerken zijn voor klanten gratis te bezichtigen in de Coolblue-winkels in Amsterdam, Den Haag, Tilburg en Rotterdam Alexandrium. Daarnaast kunnen Coolblue’ers en bezoekers ook enkele kunstwerken bewonderen op het hoofdkantoor in Rotterdam en in het magazijn in Tilburg. Dus kom vooral API’s kijken, zo nodigt het bedrijf uit.

Lees ook

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal. En wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners