‘Achter de schermen draait bij Coolblue alles om software’, zegt ‘beginbaas’ Pieter Zwart. ‘Van de bestellingen die uit onze pakketjesmachine rollen tot de wasmachines die we bezorgen wanneer het voor onze klanten het beste uitkomt. Hoog tijd dus om het fantastische werk van onze meer dan 300 software developers de credits te geven die het verdient.’
Op zes locaties in Nederland hangen vanaf vandaag kunstwerkjes van code.
En dus opent het e-commercebedrijf vandaag op 6 locaties in Nederland een zogeheten ‘Coolblue Codemuseum’. Op deze locaties hangen kunstwerken gemaakt van code geschreven door de developers van het bedrijf. Zo wil de online retailer niet alleen het werk en de makers ervan in het zonnetje zetten, maar tegelijk ook aan werving doen. Voor het developmentteam is Coolblue namelijk nog op zoek naar zeker 150 nieuwe collega’s, ongeveer de helft van wat er nu al werkt dus.
Ook in het magazijn
In het begeleidende filmpje vinden we bijvoorbeeld een developer die code heeft geschreven om pakketjes te wegen, en een ander die het via QR-codes en NFC-tags makkelijk maakt om in de fysieke winkel een online bestelling te doen. Ook komen de namen van alle huidige Coolblue-developers voorbij. Er is voor de campagne ook een speciale website gelanceerd: codemuseum.nl.
De fysieke Codemuseum-kunstwerken zijn voor klanten gratis te bezichtigen in de Coolblue-winkels in Amsterdam, Den Haag, Tilburg en Rotterdam Alexandrium. Daarnaast kunnen Coolblue’ers en bezoekers ook enkele kunstwerken bewonderen op het hoofdkantoor in Rotterdam en in het magazijn in Tilburg. Dus kom vooral API’s kijken, zo nodigt het bedrijf uit.
Lees ook
Ook in ‘Campagne van de week’?
Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal. En wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.