Als ergens de personeelstekorten een belemmering voor de groei van de luchtvaart zijn, dan zijn het niet zozeer de bagageafhandelaars of de beveiligers. Die problemen lijken voor Schiphol en de KLM inmiddels redelijk onder controle. Nee, de echte uitdaging zit zowel bij de luchtverkeersleiders van de LVNL als bij het technisch personeel. Daar zijn de problemen inmiddels ‘XXL’ te noemen. Zo trok vakbond NVLT vorig jaar nog aan de bel over het grote tekort aan vliegtuigmonteurs in Nederland. ‘Het is alle...
Gem. leestijd 4 min 256x gelezen
Hoe de KLM sleutelaars probeert te werven door hen ‘Techniek XXL’ te beloven
Techniek, maar dan in maatje XXL. Met die belofte probeert KLM het nijpende tekort aan technici te lijf te gaan. Want ‘een technische baan bij de vliegmaatschappij ligt meer binnen handbereik dan je wellicht in eerste instantie zou denken.’
Hoofdredacteurbij Werf&
Peter Boerman
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.Praktijk
19/12/2024 ·
3 min Raymond de Looze (Double-OO): ‘Dat je manager op je deur he...
Campagne van de week
18/12/2024 ·
5 min 50 medewerkers mogen werven voor een nieuwe fabriek in Delfzijl, ...
Flex
17/12/2024 ·
2 min Nieuw onderzoek onder recruiters: ‘Geen flexibiliteit? Dan ...
Flex
17/12/2024 ·
3 min 38% zzp’ers blijkt al opdrachten mis te lopen door naderend...
Visie
20/12/2024 ·
5 min Hé CMO, word eens wakker! Je werkgeversmerk heeft je nodig!
Campagnes
16/12/2024 ·
3 min Kruidvat krijgt navolging in zorg: nu ook duo-sollicitaties bij D...
Arbeidsmarkt-communicatie
11/12/2024 ·
2 min Advertorial: Hoe maak ik een EVP?
Arbeidsmarkt-communicatie
09/12/2024 ·
4 min Zijn jongeren écht niet klaar voor werk, of kijken werkgevers ve...
Arbeidsmarkt-communicatie
05/12/2024 ·
3 min