Als ergens de personeelstekorten een belemmering voor de groei van de luchtvaart zijn, dan zijn het niet zozeer de bagageafhandelaars of de beveiligers. Die problemen lijken voor Schiphol en de KLM inmiddels redelijk onder controle. Nee, de echte uitdaging zit zowel bij de luchtverkeersleiders van de LVNL als bij het technisch personeel. Daar zijn de problemen inmiddels ‘XXL’ te noemen. Zo trok vakbond NVLT vorig jaar nog aan de bel over het grote tekort aan vliegtuigmonteurs in Nederland. ‘Het is alle...
Gem. leestijd 4 min 237x gelezen
Hoe de KLM sleutelaars probeert te werven door hen ‘Techniek XXL’ te beloven
Techniek, maar dan in maatje XXL. Met die belofte probeert KLM het nijpende tekort aan technici te lijf te gaan. Want ‘een technische baan bij de vliegmaatschappij ligt meer binnen handbereik dan je wellicht in eerste instantie zou denken.’
Hoofdredacteurbij Werf&
Peter Boerman
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.Campagne van de week
20/11/2024 ·
4 min Hoe de politie nu ook mensen aanspreekt die niet meteen agent wil...
Zakennieuws
20/11/2024 ·
2 min Rakoo en The Selection Lab gaan samenwerken aan A.I. en datagestu...
Nieuws
20/11/2024 ·
4 min Hoe organisaties nu massaal proberen zzp’ers te verleiden n...
Praktijk
20/11/2024 ·
< 1 minuut Halbe Zijlstra gekozen tot nieuwe voorzitter NBBU
Nieuws
18/11/2024 ·
3 min Waarom het Franciscus een interactieve virtuele recruitmenttool l...
Campagne van de week
13/11/2024 ·
3 min Hoe ENGIE inspiratie voor zijn nieuwe campagne vond in de ‘...
Nieuws
13/11/2024 ·
5 min Geen sterk werkgeversmerk? 82% van de kandidaten haakt al af…
Arbeidsmarkt-communicatie
05/11/2024 ·
2 min Advertorial Masterclass Recruitment en AI
Arbeidsmarkt-communicatie
04/11/2024 ·
2 min