Als ergens de personeelstekorten een belemmering voor de groei van de luchtvaart zijn, dan zijn het niet zozeer de bagageafhandelaars of de beveiligers. Die problemen lijken voor Schiphol en de KLM inmiddels redelijk onder controle. Nee, de echte uitdaging zit zowel bij de luchtverkeersleiders van de LVNL als bij het technisch personeel. Daar zijn de problemen inmiddels ‘XXL’ te noemen. Zo trok vakbond NVLT vorig jaar nog aan de bel over het grote tekort aan vliegtuigmonteurs in Nederland. ‘Het is alle...
Gem. leestijd 4 min 282x gelezen
Hoe de KLM sleutelaars probeert te werven door hen ‘Techniek XXL’ te beloven
Techniek, maar dan in maatje XXL. Met die belofte probeert KLM het nijpende tekort aan technici te lijf te gaan. Want ‘een technische baan bij de vliegmaatschappij ligt meer binnen handbereik dan je wellicht in eerste instantie zou denken.’
Hoofdredacteurbij Werf&
Peter Boerman
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.Flex
21/01/2025 ·
7 min ‘Denk vooral niet dat het wel losloopt met de handhaving va...
Nieuws
20/01/2025 ·
4 min Hoe DHL Express de rode loper weet uit te leggen voor de best pas...
Nieuws
20/01/2025 ·
5 min Over de (financiële) comeback van de blue collar worker – ...
Interview
17/01/2025 ·
4 min Hoe CSU Total Care elk jaar bijna 100.000 sollicitanten trekt (ma...
Onderzoek
20/01/2025 ·
4 min Een cv met impact: zó schudt visuele innovatie de arbeidsmarkt o...
Feel Good Friday
17/01/2025 ·
4 min Hoe Albert Heijn de nieuwe Roxy Dekker omtoverde tot employer bra...
Nieuws
16/01/2025 ·
3 min Nog eens 4 meer verrassende staaltjes employer branding
Arbeidsmarkt-communicatie
14/01/2025 ·
3 min Deze 20 beroepen worden het meest geraakt door A.I. – en ho...
Arbeidsmarkt-communicatie
14/01/2025 ·
4 min