Gem. leestijd 4 min  25x gelezen

Kiwa kom je overal tegen (inzending Kiwa NL Holding B.V.)

Hoewel Kiwa niet opvalt, is Kiwa overal aanwezig. Draag bij aan veiligheid en vertrouwen in het dagelijks leven met een betekenisvolle baan! Lees de hele case, ingezonden voor de Werf& Awards 2025.

Het artikel gaat hieronder verder.

Werf& Live – 15 mei 2025

Out with a BANG – The Final Edition, die mag je niet missen In 2025 organiseren we de laatste editie van ...

Bekijk event
Lees meer over Werf& Live – 15 mei 2025
Kiwa kom je overal tegen (inzending Kiwa NL Holding B.V.)

Kiwa kom je overal tegen. Hoewel Kiwa niet opvalt, is Kiwa juist overal aanwezig. Onze experts zorgen dagelijks voor kwaliteit, veiligheid en vertrouwen in uiteenlopende sectoren. Van inspecties en laboratoriumonderzoek tot certificering en IT-beveiliging: Kiwa draagt bij aan een betere wereld. Om deze impact te versterken, willen we Kiwa positioneren als een aantrekkelijke werkgever en het aantal sollicitaties verhogen.

Van inspecties en laboratoriumonderzoek tot certificering en IT-beveiliging: Kiwa draagt bij aan een betere wereld.

Via alledaagse, herkenbare onderwerpen uit het dagelijks leven maken we zichtbaar dat Kiwa overal aanwezig is en dat jij als specialist een maatschappelijke bijdrage kunt leveren. Werken bij Kiwa betekent werken aan kwaliteit en veiligheid in een wereld die continu verandert. Of het nu gaat om het certificeren van duurzame energiebronnen, het testen van cyberbeveiligingssystemen of het inspecteren van infrastructuur: Kiwa-experts maken het verschil. Een baan met betekenis!

Om de juiste doelgroep te bereiken, zetten we een krachtige en veelzijdige mediastrategie in. Met aansprekende video’s, gerichte social mediacampagnes, Google Search & Display, Performance Max-advertenties en advertenties in vakbladen zorgen we voor maximale zichtbaarheid bij de juiste specialisten. Maar onze strategie stopt niet bij externe werving. Ook intern bouwen we aan Kiwa’s werkgeversmerk. Met roll-up banners en narrowcasting creëren we draagvlak en stimuleren we referral, zodat Kiwa-medewerkers actief bijdragen aan het aantrekken van nieuwe experts.

Kiwa is er. Overal. En nu laten we dat ook zien.

Kiwa is er. Overal. En nu laten we dat ook zien.

Wat was de impact van de case?

Het doel van de campagne was: creëer een sterk werkgeversmerk waarmee personeel consistent aangetrokken en behouden wordt; nu en in de toekomst! De focus lag dus niet alleen op het vinden maar ook op het binden en behouden van krachtige experts. Met dit kwalitatieve vertrekpunt en het aantal van 70 nieuwe medewerkers in het achterhoofd, gingen we van start!

De eerste 6 maanden lieten al een stijging van 25% in sollicitaties zien.

Tijdens de eerste fases hebben we meerdere KPI’s opgesteld, onder andere voor impressies, clicks naar de website en uiteindelijk sollicitaties. En de resultaten logen er niet om! Met een significante groei van websitebezoek en een verhoging van sollicitaties Kiwa breed toonde de campagne direct resultaat. De eerste 6 maanden lieten daarbij al een stijging van 25% in sollicitaties zien (Kiwa-breed), resultaten om trots op te zijn! Dit hebben we voortdurend gemeten vanuit analytics en een bijpassend dashboard.

De campagne is doorvertaald naar interne middelen en heeft ook onder de ambassadeurs van Kiwa een positief effect gehad. Met de roll-up banners en narrowcasting hebben we referral gestimuleerd en draagvlak opgezet binnen de gehele organisatie.

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

Deze case verdient een Werf& Award in de categorie Arbeidsmarktcommunicatie vanwege de krachtige combinatie van merkstrategie, mediastrategie en het creëren van draagvlak binnen de organisatie. Kiwa benut alledaagse voorbeelden om de brede impact van hun werk zichtbaar te maken, waarbij ze niet alleen externe sollicitanten aanspreken, maar ook interne medewerkers betrekken bij het merk.

Deze case combineert een krachtige merk- en mediastrategie met het creëren van draagvlak in de organisatie.

De mediastrategie is veelzijdig en doelgericht, met inzet van LinkedIn, Google Display, Programmatic ads en Performance Max, ondersteund door interne communicatie via intranet en narrowcasting. De benadering is zowel strategisch als mensgericht, met een duidelijke focus op de maatschappelijke impact van werken bij Kiwa. Dit maakt de campagne niet alleen succesvol, maar ook betekenisvol en toekomstgericht.

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

Kiwa:

  • Astrid van Kempen (Manager Marketing & Communicatie)
  • Kim Kraakman (Projectmanager Marketing & Communicatie)

Sterk Merkregisseurs (Agency):

  • Stefan Roefs (Marketingstrateeg)
  • Sophie van Haandel (Projectmanager)
  • Ralph Smits (Creative Director)
  • Rob Boetzkes (Art Director)
  • Karlijn van Mier (Designer)

Fotografie/film:

  • NoPoint
  • Van de Punt

Online-campagne:

  • BE Digital

Uitreiking op Werf& Live

De Werf& Awards worden uitgereikt op Werf& Live, dat dit jaar plaatsvindt op 15 mei 2025. Werf& Live is dé ontmoetingsplek voor HR-professionals, recruitmentexperts en arbeidsmarktspecialisten die zich willen onderdompelen in de kernaspecten van employer branding. Wil je erbij zijn?

Meer informatie en tickets

Ook kans maken op een Werf& Award 2025?

Maak ook kans op een Werf& Award en stuur uiterlijk 18 maart 2025 voor 17.00 uur jouw arbeidsmarktcommunicatie- of recruitmentcase in. Kijk voor meer informatie en om jouw case in te sturen bij Werf& Awards.

Inzenden Werf& Awards

 

  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners