De afgelopen dagen werden Jumbo-filialen in Eindhoven en Den Bosch nog overvallen en geplunderd door relschoppers. Kwamen ze misschien voor de exclusieve poloshirts die de supermarktketen speciaal heeft laten ontwerpen? Dan waren ze toch echt te vroeg. De – gelimiteerde! – binnenstebuiten te keren polo van streetwear-label Ninetyfour is er namelijk pas binnenkort beschikbaar…
‘We hebben er weer een, hoor! Juweeltje van een campagne bij Jumbo.’
‘We hebben er weer een, hoor! Juweeltje van een campagne bij Jumbo’, aldus recruitment marketeer Yvonne van Rooij-Huijbregts op LinkedIn. ‘Niet alleen om te werven, maar ook om het werk binnen Jumbo nóg leuker te maken.’
Poloshirts als familie-uniform
De poloshirts zijn op twee manieren te dragen. Tijdens het werken is het een ‘gewone’ polo, maar draai je hem daarna binnenstebuiten dan zie je een heel ander design. Nog steeds behoorlijk zwart, zoals de gewone poloshirts, maar dan wel met een gele mouw. En op de achterkant van de shirts staat het motto van Ninetyfour te lezen: Friends become family. ‘Een motto dat perfect aansluit bij het gevoel van werken bij Jumbo’, aldus Lotte Konieczek, Manager Recruitment & Employer Branding.
‘Iedereen die bij Jumbo werkt weet: achter de schermen gebeurt het.’
De polo is ontwikkeld om te laten zien dat Jumbo-medewerkers onderling een hechte groep vormen, zegt ze. ‘Want iedereen die bij Jumbo werkt weet het, #achterdeschermen, daar gebeurt het. Daar maak je de grootste lol met je collega’s. Daar zijn die collega’s meer dan gewoon collega’s. Het zijn vrienden waar
je ook buiten het werk mee optrekt.’
Verloting eind februari
De om te draaien poloshirts worden verloot onder alle geïnteresseerde Jumbo-medewerkers. Iedereen die in het bezit wil komen van zo’n shirt en nog niet bij Jumbo werkt, kan nog solliciteren. De loting vindt namelijk eind februari 2021 plaats.
Er worden in totaal zo’n 200 exclusieve streetwear Jumbo X NinetyFour reversible polo’s verloot.
De streetwear maakt onderdeel uit van de vandaag gestarte #achterdeschermen-campagne van Jumbo, die onder meer beoogt om (nog meer) bijbaners en hulpkrachten te werven voor de supermarkten, supply chain-sites en bezorgservice. Er worden in totaal zo’n 200 exclusieve streetwear Jumbo X NinetyFour reversible poloshirts verloot.