Gem. leestijd < 1 minuut  2666x gelezen

JobTrack start Het Nationale Werkonderzoek

Mensen brengen een groot deel van hun leven door op de werkvloer. Toch is er nooit structureel onderzoek gedaan naar hoe we ons werk beleven. Daarom start  JobTrack samen met Intelligence Group Het Nationale Werkonderzoek, een jaarlijkse enquête over de werkbeleving van Nederlanders.

Beleving achter werk onderzoeken
Ook tijdens de afgelopen verkiezingen was ‘werk’ weer een belangrijk thema. Moeten we doorwerken tot ons 67ste? Wordt het ontslagrecht versoepeld? Het Nationale Werkonderzoek wil verder kijken dan deze vragen. ‘Wij willen de beleving van mensen peilen die achter deze politieke vragen ligt’, zegt JobTrack. ‘Wij zijn bijvoorbeeld benieuwd of mensen anders met hun baas omgaan omdat ze hun baan dreigen te verliezen, maar ook of mensen vinden dat ze langer door moeten werken als ze door file te laat komen op hun werk. In het onderzoek koppelen we deze vragen over werkbeleving aan actuele thema’s, zoals kinderopvang en pensioenszekerheid.’

Jaarlijks onderzoek
Het Nationale Werkonderzoek wordt jaarlijks herhaald, zodat ook de ontwikkeling van de werkbeleving van Nederlanders in kaart wordt gebracht. Iedereen kan deelnemen via www.hetnationalewerkonderzoek.nl. De enquête zal daarnaast ook integraal in een groot aantal dagbladen verschijnen. De sluitingsdatum van Het Nationale Werkonderzoek 2010 is 11 juli en wordt uitgevoerd door Intelligence Group.

Martijn Hemminga

Ik ben adviseur op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. Met mijn bedrijf Nr29 adviseer en begeleid ik werkgevers bij het zelf regisseren van hun arbeidsmarktcommunicatie. Denk daarbij aan strategische arbeidsmarkt(communicatie)plannen, het intern verkrijgen van draagvlak en commitment voor arbeidsmarktcommunicatie, ken- en stuurgetallen en procesoptimalisatie. In september 2013 heb ik een online platform voor kennis + advies op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie gelanceerd: amcexpert.nl. Met Nr29 werk en heb ik gewerkt voor onder andere Boskalis, ISS Facility Services, Sanquin Bloedvoorziening, VMI Group, TU Delft, SNS Bank, KLPD, Provincie Fryslan, Strukton Civiel en Gemeentewerken Rotterdam. Daarnaast ben ik mede-oprichter van en docent aan de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie en geef ik masterclasses en trainingen op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. In 2012 is het boek Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand verschenen waar ik mede-auteur van ben. Ik maak deel uit van het Employer Brand Netwerk. Een groep van 9 toonaangevende experts op het gebied van goed werkgeverschap, arbeidsmarktcommunicatie en employer branding met als doel kennis, inzichten en ervaringen te delen. Zie www.employerbrand-netwerk.nl. Specialismen: arbeidsmarktcommunicatiemanagement, arbeidsmarktcommunicatieadvies, arbeidsmarktcommunicatiestrategie, arbeidsmarktcommunicatieplan, employee communications, hr communications, recruitment communications, recruitment marketing, corporate communications, arbeidscommunicatie, arbeidsmarketing, arbeidsmarktcommunicatie, employer branding, employee relationship management, referral, internal branding, employee relationship management ---------- Dit is een SEO test: vacature medewerker groenvoorziening limburg
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners