Voor haar recruitment zet Deloitte al geruime tijd verschillende social media in. Belangrijke pijlers hierbij zijn contact met de doelgroepen en interactie met het werkgeversmerk. De pagina is nu uitgebreid met nieuwe functionaliteiten als filmpjes, live video’s en er is meer aandacht voor user generated content.
Vraag en antwoord
Deloitte heeft haar Facebook-pagina uitgebreid met nieuwe functionaliteiten om maximaal gebruik te maken van interactie met haar doelgroep. Door bijvoorbeeld integratie van YouTube en Mobypicture kan iedereen niet alleen lezen, maar ook zien wat zich bij Deloitte afspeelt. Ook zal Deloitte regelmatig via live video’s vragen van ‘fans’ op Facebook beantwoorden en vakinformatie delen. Verder worden de fans in staat gesteld om via een interactieve vraag- en antwoordmodule vragen te stellen aan de organisatie. Bovendien zal Deloitte zelf ook vragen stellen aan haar fans om te weten te komen wat er bij haar doelgroep leeft.
Wie scoort de meeste ‘likes’?
Ook user generated content wordt belangrijk op de nieuwe Facebook-pagina. Fans kunnen bijdragen leveren rondom verschillende thema’s en prijsvragen. Vervolgens bepalen zij zelf welke ingestuurde content het beste gewaardeerd wordt en dus de meeste ‘likes’ scoort. Zo kiezen fans bijvoorbeeld zelf de blogger van de maand.
Er is veel te doen en te zien op de nieuwe pagina en dankzij de vele interactiemogelijkheden is het een van de uitgebreidere recruitmentsites op Facebook in Nederland.