Gem. leestijd 2 min  266x gelezen

Intelligence Group en SmartRecruiters bundelen krachten

De talent intelligence data van Intelligence Group zijn vanaf vandaag volledig geïntegreerd in het recruitmentsysteem van SmartRecruiters. De twee bedrijven bundelen hun krachten om ‘de volgende stap te zetten naar data-driven recruitment en Talent Intelligence.’

Intelligence Group en SmartRecruiters bundelen krachten

De koppeling van de data van iG! in het recruitmentsysteem van SmartRecruiters maakt voor al hun klanten inzicht in de gevraagde doelgroepen direct beschikbaar. Met deze inzichten is het eenvoudig om een ​​wervingsstrategie te maken. Dat moet het voor klanten van SmartRecruiters nóg makkelijker maken de beste kandidaten te vinden, aan te trekken, te selecteren en aan te nemen.

Kompas voor recruitmentmarketing

‘Het is echt een genot om samen te werken met een technologisch innoverende organisatie als SmartRecruiters en hiermee voor het eerst talent intelligence in heel Europa (en daarmee de wereld) geïntegreerd te kunnen ontsluiten’, stelt Geert-Jan Waasdorp, CEO van Intelligence Group, in reactie op de samenwerking.

‘Weten waar je moet zoeken, is het halve werk bij het aannemen van nieuw personeel.’

Stanislaw Wasowicz, Regional Director Alliances EMEA van Smartrecruiters, valt hem daarin bij. ‘Weten waar je moet zoeken, is het halve werk bij het aannemen van nieuw personeel. Met een groeiend aantal remote-first werkgevers, kunnen wervingsteams praktisch overal naar talent zoeken. De realtime arbeidsmarktdata van Intelligence Group dienen als een kompas voor recruitmentmarketing en recruitment sourcing. Een zeer gewaardeerde aanvulling op ons marktleidende partner ecosysteem.’

Hoe Talent Intelligence binnen SmartRecruiters werkt

Wie in het recruitmentsysteem van SmartRecruiters invoert welk talent hij of zij nodig heeft, krijgt nu een compleet talent intelligence-dashboard van dit profiel voorgeschoteld. Dit dashboard omvat onder andere de haalbaarheid van recruitment, functievoorkeuren, socio-demografische gegevens, verwachtingen van kandidaten en  mediagedrag binnen 28 Europese landen én de VS. Naast de inzichten over de specifieke doelgroep wordt ook een landelijk gemiddelde getoond. Zo kun je als werkgever een tactische strategie bepalen, die kan worden ingezet om meer op te vallen bij jouw publiek.

Hier een voorbeeld met een verkoopmanager in Frankrijk.

Lees ook

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners