ClickIQ is een platform dat zich specialiseert in geautomatiseerde vacatureplaatsingen, op basis van AI. Het bedrijf is opgericht in 2017 door Beverly Shaw en recruitment-veteraan Richard Collins (foto), die enige maanden in Nederland nog een presentatie gaf.
De belofte van ClickIQ is dat het de beste kandidaten op een kosteneffectieve manier weet te bereiken, dankzij de technologie die continu en in realtime de uitgaven in de gaten houdt.
‘Innovatieve oplossing’
‘Het ClickIQ-team heeft een innovatieve oplossing gebouwd om de uitgaven aan job advertising te optimaliseren, zowel om actieve als latente werkzoekenden te bereiken’, aldus Maggie Hulce, SVP Sales Strategy bij Indeed. ‘Samen zullen we onze rol versterken om klanten snel en betaalbaar gekwalificeerde kandidaten – en uiteindelijk ook hires – te kunnen leveren.’
‘Met de hulp van Indeed willen we dit model naar werkgevers over de hele wereld opschalen.’
Ook Collins toont zich opgetogen met de overname: ‘In Indeed vinden we een partner die helemaal past bij onze missie en zakelijke doelen. We willen een technologieplatform bieden dat bedrijven betaalbare resultaten biedt, naast meer inzicht en meer controle over hun budgetten. Met de hulp van Indeed kijken we ernaar uit om dit model naar werkgevers over de hele wereld op te schalen.’
De tweede in korte tijd
Het is al de tweede spraakmakende overname van Indeed in korte tijd. Eind mei maakte de vacaturezoekmachine de overname van recruitmentplatform Syft bekend.