Een recruiter die impact wil maken moet twee dingen doen. Goed luisteren. En daarnaar handelen.
Dat zei Edwin van der Sande (Tata Steel) eerder dit jaar tijdens Werf& Live, hét vakevenement voor arbeidsmarktcommunicatie en recruitment.
Focussen, luisteren en handelen
‘Wil je successen bereiken als recruiter, dan moet je volgens mij goed focussen op je doelgroep en luisteren naar wat je doelgroep belangrijk vindt, maar ook naar wat je hiring managers belangrijk vinden. En dan ten slotte daarnaar handelen’, zei hij.
Tof bedrijf om voor te werken
Steffie van der Velde (Eneco) zei daarna dat zij impact wil maken door iedereen te laten zien ‘dat Eneco eigenlijk een heel tof bedrijf is om voor te werken’. Ze merkt dat het imago en de identiteit van het energiebedrijf ‘nog niet helemaal met elkaar overeenkomen’ en zegt het als haar missie te zien ‘te proberen dat gat te dichten’.
De kans bieden op werkervaring
Laura van der Zee (Albert Heijn) ziet op haar beurt dat ze impact maakt door ‘heel veel scholieren en studenten de kans te bieden eerste werkervaring op te doen’. In totaal biedt haar bedrijf 70.000 mensen werk, onder wie heel veel jongeren. ‘Dit is hoe wij impact maken’, zegt ze tegen Werf& TV.
Save the Date: 11 mei 2017
Ook een keer Werf& Live meemaken? Donderdag 11 mei 2017 wordt de nieuwe editie georganiseerd.
Lees ook over Werf& Live:
- Nog even nagenieten van Werf& Live, de foto’s (1/2)
- Philips, Ahold, Hunkemöller en Tata Steel winnen Werf& Award
- Volop aandacht op de radio voor Werf& Awards