Gem. leestijd 2 min  783x gelezen

Impact bereiken? ‘Goed luisteren en daarnaar handelen’

Impact bereiken? ‘Goed luisteren en daarnaar handelen’

Een recruiter die impact wil maken moet twee dingen doen. Goed luisteren. En daarnaar handelen.

Dat zei Edwin van der Sande (Tata Steel) eerder dit jaar tijdens Werf& Live, hét vakevenement voor arbeidsmarktcommunicatie en recruitment.impact luisteren handelen werf& live

Focussen, luisteren en handelen

‘Wil je successen bereiken als recruiter, dan moet je volgens mij goed focussen op je doelgroep en luisteren naar wat je doelgroep belangrijk vindt, maar ook naar wat je hiring managers belangrijk vinden. En dan ten slotte daarnaar handelen’, zei hij.werf& live impact

Tof bedrijf om voor te werken

Steffie van der Velde (Eneco) zei daarna dat zij impact wil maken door iedereen te laten zien ‘dat Eneco eigenlijk een heel tof bedrijf is om voor te werken’. Ze merkt dat het imago en de identiteit van het energiebedrijf ‘nog niet helemaal met elkaar overeenkomen’ en zegt het als haar missie te zien ‘te proberen dat gat te dichten’.werf& live laura van der zee impact luisteren handelen

De kans bieden op werkervaring

Laura van der Zee (Albert Heijn) ziet op haar beurt dat ze impact maakt door ‘heel veel scholieren en studenten de kans te bieden eerste werkervaring op te doen’. In totaal biedt haar bedrijf 70.000 mensen werk, onder wie heel veel jongeren. ‘Dit is hoe wij impact maken’, zegt ze tegen Werf& TV.

Save the Date: 11 mei 2017

Ook een keer Werf& Live meemaken? Donderdag 11 mei 2017 wordt de nieuwe editie georganiseerd.

Lees ook over Werf& Live:

 

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners