Gem. leestijd 3 min  297x gelezen

Hoe Hoppenbrouwers in zijn nieuwe campagne werk van het leven maakt

Recent wonnen ze nog een prestigieuze Effective Digital Marketing Award voor hun vorige wervingscampagne, en nu komt technisch dienstverlener Hoppenbrouwers alweer met nieuw werk, rondom het thema ‘We maken werk van het leven’. Wat is de gedachte daarachter?

Hoe Hoppenbrouwers in zijn nieuwe campagne werk van het leven maakt

Niemand kan zonder techniek. Maar waar vind je de vakmensen die zulke techniek kunnen vormgeven? Mensen die werk kunnen maken van schoon drinkwater? Of van duurzame oplossingen? Daarom gaat technisch dienstverlener Hoppenbrouwers in een nieuwe employer branding-campagne op zoek naar mensen die ‘werk willen maken van het leven’.

De campagnevideo, die nog wordt doorvertaald naar video en print, en online en offline communicatie, is het eerste product dat bureau SuperRebel voor de dienstverlener uit het Brabantse Udenhout mocht maken. De video is geproduceerd door Meraki Content Agency, een bureau dat al eerder werk voor Hoppenbrouwers maakte. De campagne is begin deze week van start gegaan rondom alle 20 Hoppenbrouwers-vestigingen in het land, en wordt nu uitgerold naar andere media en zal straks ook bijvoorbeeld te zien zijn op de bouwborden op locaties waar Hoppenbrouwers werkt.

Vakmensen centraal

In de campagne zijn de vakmensen ‘in de schijnwerper’ gezet. Logisch, aldus Teamlead Employer Branding, Marketing & Communicatie Linsey Thielen. ‘Dat zijn immers de mensen die ervoor zorgen dat het leven veiliger, comfortabeler en duurzamer wordt. Niemand kan zonder techniek leven, en wij kunnen niet zonder vakmensen die eraan werken.’ Vandaar ook het thema ‘We maken werk van het leven‘, vertelt Thielen, die in een recente podcast ook al het belang van employer branding in een krappe arbeidsmarkt benadrukte.

De ‘we’ in de campagne is bewust gekozen, vult Gabriela Nouws, art director bij SuperRebel, aan. ‘Omdat Hoppenbrouwers bij uitstek een merk is wat het teamgevoel belangrijk vindt. Het beste werk maak je samen en niemand kan het alleen. Dat is waar Hoppenbrouwers in gelooft.’ De zin ‘We maken werk van het leven’ krijgt volgens haar in ‘diepere lagen in de campagne’ meer kracht door te laten wat Hoppenbrouwers als werkgever uniek maakt. ‘Zo maken ze ook werk van een topteam om in te werken, van een vast team om in te werken, van samen successen vieren en van jouw opleiding.’

‘De “we” in de campagne is bewust gekozen, omdat Hoppenbrouwers het teamgevoel belangrijk vindt.’

De snelgroeiende allround technisch dienstverlener timmert sowieso aan de weg met zijn employer branding. Voor de vorige campagne-inspanningen, die gemaakt werden in samenwerking met digital marketingbureau Fingerspitz won het min of meer recent nog een prestigieuze Effective Digital Marketing Award. Die campagne, gericht op het invullen van meer dan 700 vacatures in een zeer krappe arbeidsmarkt voor technisch personeel, werd door de jury erkend vanwege de doordachte social-media-strategie en indrukwekkende resultaten.

600 nieuwe medewerkers in 1 jaar

Ook op andere manieren weet het bedrijf als werkgever op te vallen. Zo werd Hoppenbrouwers vorige maand ook – voor de derde maal op rij – bekroond als Top Employer, met een nog hogere score dan de jaren ervoor. De dienstverlener wist daarnaast in 2023 een groei in medewerkers te realiseren van 12%. Er stroomden bijna 600 nieuwe collega’s in, op een totaal van momenteel zo’n 1.800.

Interne mobiliteit speelt daarbij een cruciale rol, aldus hoofd HR Ellen Vermeer. ‘Wij bekijken per sollicitant wat de mogelijkheden zijn. Wie solliciteert op een functie en daar misschien niet de beste match voor is, kan bij ons alsnog rekenen op de intentie om verder te zoeken binnen de organisatie. We kijken naar talent, ambitie en vaardigheden om te bepalen welke functie het beste bij de sollicitant past. Ons streven is om medewerkers een passend traject aan te bieden, inclusief coaching, opleiding en learning-on-the-job.’

Open Dagen

Opvallend aan de werkenbij-site is bijvoorbeeld dat niet meteen een cv gevraagd wordt, maar ook de mogelijkheid wordt geboden eerst gewoon een kopje koffie te komen drinken. Ook kun je als sollicitant zelf aangeven hoe je wil dat Hoppenbrouwers je eventueel benadert: via de telefoon, via whatsapp, of via een mailtje. Verder zijn de jaarlijkse Open dagen ook belangrijk voor het wervingssucces van het bedrijf. Op zaterdag 16 maart staat er weer eentje gepland, en is iedereen tussen 10 en 14 uur welkom om weer eens een kijkje te nemen, bij nagenoeg alle vestigingen.

Lees ook

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal, en wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners