Hoogopgeleiden zien de Volkskrant als de arbeidsmarktkrant blijkt uit onderzoek uitgevoerd door online onderzoeksbureau MWM2 onder 1.145 hbo+ers in Nederland. In dit onderzoek is in kaart gebracht hoe de landelijke dagbladen zich ten opzichte van elkaar verhouden op arbeidsmarktgebied.
Banenmarkt voor hoogopgeleiden
Bijna 1 op de 3 respondenten (32%) in het onderzoek vindt dat de Volkskrant zich van alle dagbladen het sterkst profileert als ‘dé banenmarkt voor hoogopgeleiden’. Op afstand worden ook NRC Handelsblad (16%), nrc.next (6%), Het Financiële Dagblad (5%) en de Telegraaf (5%) genoemd.
Populariteit landelijke kranten
Ook de populariteit van landelijke dagbladen is ondervraagd in het onderzoek. Onder hoogopgeleiden ging de eerste voorkeur uit naar de Volkskrant (17%), gevolgd door AD (13%) en de Telegraaf (11%). In de eerste voorkeur voor de Volkskrant speelt het aanbod van personeelsadvertenties bij 1 op de 4 lezers van deze krant een grote tot beslissende rol.