Gem. leestijd 4 min  841x gelezen

Hoe Rabobank (met jou) het script voor de verandering wil schrijven

In een nieuwe IT-campagne laat Rabobank zich van een heel andere kant dan anders zien. Want de bank heeft de afgelopen jaren geleerd: ‘Als je een menselijk merk wilt bouwen, moet je je ook menselijk opstellen.’

Hoe Rabobank (met jou) het script voor de verandering wil schrijven

Geen eindeloze snelwegen vol auto’s en fabrieken vol vervuilende schoorstenen, maar prachtige parken en straten vol fleurige ballonnen. De nieuwe IT-campagne van de Rabobank laat er geen misverstand over bestaan: als IT’er kun je hier dromen waarmaken en werkelijk werken aan een betere wereld. Oftewel: script the change, zoals de campagne treffend genoemd is.

Bezoekers van Werf& Live hadden er op 16 mei al een sneak preview van mogen zien. Een primeur, zeiden Rens Freriks (Area Lead Future Fit Workforce) en Tessa Wagensveld (Product Manager Employer of Choice) destijds. En ‘voor de bank echt een nieuwe benadering’, aldus Freriks. ‘Niet feels like of smells like Rabobank. De geloofwaardigheid van corporates staat onder druk. Ook die van ons. Dus wat je vertelt moet wel gewoon waar zijn. Alleen zo kunnen we van onderaf...

Dit artikel gratis lezen?

Dit artikel is alleen beschikbaar voor Werf& Pro leden.

Waarom een Werf& Pro account super handig is:

  • Je krijgt toegang tot exclusieve content.
  • De homepage wordt aan de hand van jouw voorkeuren weergegeven.
  • Je ontvangt 2 keer per week onze nieuwsbrief;
  • Je krijgt 10% korting op al onze events*
  • Je ontvangt speciale aanbiedingen van onze partners.
  • Je download gratis het Jaarboek 2022/2023

*Exclusief RLN events

Maak binnen 1 minuut een gratis Werf& Pro account.

Registreren Al een account? Log dan hier in

Deze site onthoudt via een cookie die geplaatst wordt bij inloggen dat gebruikers na 48 uur weer worden uitgelogd. Als je het ‘remember me‘ vinkje aanzet onthoudt de site het voor 14 dagen. Dit geldt niet als je hebt ingesteld in je browser dat wanneer je deze site sluit je  ook meteen je cookies wist.

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal, en wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Lees ook

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners