Gem. leestijd 3 min  532x gelezen

Hoe PostNL de ‘leukste digitale speeltuin van Nederland’ laat zien

Post en pakketten bezorgen? Dikke kans dat je aan PostNL denkt. Maar niet iedereen beseft de grote digitale uitdaging die het bedrijf heeft. Een nieuwe campagne moet mensen hierover aan het denken zetten. Hoe heeft die vorm gekregen?

Hoe PostNL de ‘leukste digitale speeltuin van Nederland’ laat zien

Iedereen weet wel wát PostNL doet, maar hoe de organisatie dat doet? Dat weten er maar weinigen. ‘PostNL is als werkgever vooral bekend van onze post- en pakketbezorgers. Maar dat achter die fysieke wereld een innovatief digitaal bedrijf schuilgaat is veel minder bekend’, zegt senior adviseur employer branding Silene Geuze. Met een nieuwe campagne wil het bedrijf dat ook vooral de innovatieve kant van PostNL laten zien. ‘We kantelen het beeld dat de doelgroep heeft van de organisatie.’

‘We kantelen het beeld dat de doelgroep heeft van de organisatie.’

Hoe die kanteling eruitziet? Van alleen een post- en pakketbezorger naar ‘het meest efficiënte en innovatieve logistieke platform voor e-commerce en post, in, naar en vanuit de Benelux’, zoals Geuze het noemt. ‘Daarmee laten we zien dat PostNL als werkgever meer te bieden heeft dan de meeste mensen denken. Een werkplek vol interessante uitdagingen. En de toegewijde en vindingrijke werkcultuur die daarbij hoort.’

Innovatieve kant

De totale employer brand-campagne bestaat uit verschillende deelcampagnes,...

Dit artikel gratis lezen?

Dit artikel is alleen beschikbaar voor Werf& Pro leden.

Waarom een Werf& Pro account super handig is:

  • Je krijgt toegang tot exclusieve content.
  • De homepage wordt aan de hand van jouw voorkeuren weergegeven.
  • Je ontvangt 2 keer per week onze nieuwsbrief;
  • Je krijgt 10% korting op al onze events*
  • Je ontvangt speciale aanbiedingen van onze partners.
  • Je download gratis het Jaarboek 2022/2023

*Exclusief RLN events

Maak binnen 1 minuut een gratis Werf& Pro account.

Registreren Al een account? Log dan hier in

Deze site onthoudt via een cookie die geplaatst wordt bij inloggen dat gebruikers na 48 uur weer worden uitgelogd. Als je het ‘remember me‘ vinkje aanzet onthoudt de site het voor 14 dagen. Dit geldt niet als je hebt ingesteld in je browser dat wanneer je deze site sluit je  ook meteen je cookies wist.

Lees ook

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal, en wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners