Met reclame op onder andere radio en abri’s wil Ordina 500 nieuwe mensen werven. Niet alléén hardcore IT-nerds, zo is de nadrukkelijke boodschap.
Maandag start de ICT-dienstverlener een nieuwe campagne, getiteld: ‘Kijk jij verder dan code?’. Doel is nog dit jaar maar liefst 500 nieuwe medewerkers te werven. Een flinke groei, ten opzichte van de circa 2.700 mensen die nu bij het bedrijf werken. Vandaar ook dat er flink wordt uitgepakt, niet alleen online, maar ook met bijvoorbeeld reclamemasten langs de snelweg. ‘We willen Ordina als aantrekkelijke werkgever bij potentiële ICT-kandidaten bekender maken, zegt HR-directeur Wendy Broekhoff (foto).
Wat voor mensen zoeken jullie?
‘We zoeken nieuwe collega’s in de volle breedte. Denk aan Java-developers, .NET-developers, PMO’ers, business consultants, SAP-consultants. We zoeken vooral mensen die willen werken aan IT-projecten die er echt toe doen. Die dus niet alleen maar kijken naar een IT-oplossing, maar vooral ook de eindklant centraal kunnen zetten, zodat we IT-toepassingen kunnen ontwikkelen die ook daadwerkelijk voor mensen gaan werken.
Klanten verwachten dat onze mensen niet alleen diepgaande ICT-kennis hebben, maar dat ze ook de business van de klant kennen en tevens communicatief en sociaal vaardig zijn. Daarnaast zien we dat steeds meer klanten ook psychologische en sociologische inzichten vragen. Het is dus belangrijk om mensen te werven die verder kijken dan IT en echt meedenken over de toepassing voor de eindgebruiker. Vandaar ook de pay-off: kijk jij verder dan code?’
Niet meer alleen de echte nerds dus?
‘Zo’n 10 jaar geleden lag de focus nog erg op pure ICT-kennis. Maar nu zien we dat de veranderende rol van ICT op de samenleving meer eisen stelt aan ICT’ers. Het vraagt anders denken. Natuurlijk blijft ICT-kennis nog steeds heel belangrijk, maar je moet ook goed met de klant kunnen overleggen. Bovendien vragen nieuwe methodieken als SCRUM ook andere vaardigheden: analytische en communicatieve vaardigheden, maar ook planning-skills en projectmatig kunnen werken.’
Hoe ziet de selectie eruit?
‘Ons recruitmentteam is op sterkte en staat klaar om met alle potentiële nieuwe werknemers in gesprek te gaan. Per type functie bepalen we of en zo ja, welke selectie-instrumenten worden gebruikt. Zo maken we bijvoorbeeld veelvuldig gebruik van allerlei online assessmentinstrumenten.’
Voor wanneer zoek je de 500 nieuwe mensen?
‘Voor dit jaar.’
Hoe wil je ze bereiken?
‘We willen met een gerichte inzet van media potentiële Ordinezen op weg van of naar het werk bereiken. Twee weken lang zullen we op werkdagen tijdens de ochtendspits met een radiospot te horen zijn bij Radio 538, Qmusic en Veronica. Daarnaast zijn we prominent zichtbaar op een aantal reclamemasten en zetten we abri’s in op specifieke locaties in de vijf grote steden en rondom onderwijsinstellingen. Vanzelfsprekend zijn we ook online aanwezig op een aantal relevante websites, sociale media en jobboards. En we hebben online ook een centrale landingsplek van de campagne. We zijn er dus helemaal klaar voor…’
Geen campagne meer missen?
Lees elke week de Nieuwsbrief van Werf& en blijf op de hoogte van alles wat er gebeurt op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en recruitment! Doe het nu, het is gratis en je mist nooit meer iets!