
Het Kadaster heeft vandaag de Work4Women Award 2014 gewonnen, een aanmoedigingsprijs voor diversiteit op de werkvloer. Het geheim van het succes zit in een paar onconventionele wervingsmaatregelen.
We noemen er 3, die mogelijk tot inspiratie kunnen dienen van andere organisaties die meer vrouwen willen aantrekken:
#1. De vacatureteksten
Het Kadaster kijkt altijd nadrukkelijk of vacatureteksten ‘vrouwvriendelijk’ zijn of niet.
#2. Altijd een vrouwelijke selecteur
In elke selectiecommissie, voor elke functie, neemt het Kadaster een vrouwelijke recruiter op.
#3. Minimaal de helft vrouw
Een selectieprocedure bij het Kadaster begint pas als minimaal de helft van de kandidaten vrouw is.
Dit beleid blijkt zijn vruchten af te werpen. In de top van de organisatie is het percentage vrouwen 30 procent, een stijging van 7 procentpunt ten opzichte van 2007, in de hele organisatie is het aandeel vrouwen sinds 2007 met 6 procentpunt toegenomen naar 28 procent.
Derde keer
Het is de derde keer dat de Work4Women-prijs wordt uitgereikt. De andere finalisten waren cateraar Albron en de distributiecentra van Albert Heijn. Vorig jaar ging de Work4Women Award naar Philips Consumer Lifestyle. Work4Women is een gezamenlijk initiatief van Tempo-Team en Margriet.
Foto, vlnr: Ingrid Vrieling (W4W), Nelleke Slager, Jolanda Bouwens (beiden Kadaster) en Leontine van den Bos (Margriet). (fotograaf: Rob van Hilten)