Als recruiters houden we tegenwoordig de time-to-hire bij. De cost-per-hire? Ja, die ook, vaak. Net als bijvoorbeeld het bezoek op onze carrièresites, het aantal lezers op onze nieuwsbrieven, of het bereik van onze sociale media. We worden zo steeds meer data-gedreven, sturen steeds meer bij op basis van de cijfers en harde gegevens die we tijdens ons proces verzamelen. Ten minste, dat is het verhaal dat we al heel lang horen.
We worden zo steeds meer data-gedreven, sturen steeds meer bij op basis van de cijfers. Toch?
Maar gaat het in de praktijk ook al werkelijk zo? En waar kan het (nóg) beter? Waar kan het (nóg) sneller? Wat kan (nóg) efficiënter? Gebruik je eigenlijk al data om je functieprofiel goed neer te zetten? Om meer kwalitatieve sollicitaties te ontvangen? Of om beter te targetten? En naar wat voor data kijk je dan? Competenties, werkervaring of ook soft skills? DPG Mediagroep doet daarvoor, samen met Werf&, een (klein) onderzoek. Doe mee, en krijg inzicht in hoe data driven werkgevers, HR en recruiters werken. De resultaten zullen binnenkort ook op dit platform beschreven worden.