Fakkels met gekleurde rook. Dat is het terugkerende beeld in een nieuwe campagne van zorgorganisatie Amstelring.
De fakkels staan niet alleen symbool voor de urgentie die de zorgorganisatie dagelijks voelt, maar moeten ook verbeelden dat bij Amstelring iedereen zichzelf kan zijn, vertelt Michelle van Doorn, Projectmedewerker Arbeidsmarktcommunicatie en recruitment. ‘We zijn vooral heel trots dat we echt gebruik hebben gemaakt van onze eigen medewerkers voor de beelden, want we hebben hier al zulke mooie krachten rondlopen!’
Ook zelf de handen uit de mouwen
Amstelring nodigt met de campagne allerlei zorgmedewerkers uit, zoals helpende, verzorgende IG en verpleegkundige niveau 4 en 5, om te solliciteren. De organisatie kent momenteel zo’n 4.000 medewerkers in 23 zorglocaties en 52 zelforganiserende wijkzorgteams. De teams, verpleeghuizen en kleinschalige woongroepen zijn te vinden in onder meer Amsterdam, Hoofddorp, Amstelveen, Uithoorn, Aalsmeer en Zwanenburg.
Er is per zorglocatie eigen campagnemateriaal gemaakt, ‘want bij Amstelring is geen locatie hetzelfde’
Naast een online en offline advertentiecampagne, steken medewerkers ook zelf de handen uit de mouwen om nieuwe collega’s te vinden. Er is per zorglocatie eigen campagnemateriaal gemaakt. ‘Want bij Amstelring is geen enkele locatie hetzelfde’, aldus Van Doorn.
Met meer aandacht het werk kunnen doen
Jeannette Kruijt is verzorgende IG bij Floriande, een eigentijds verpleeghuis in Hoofddorp. Zij liet zich fotograferen, filmen en interviewen en zet zich bewust in voor meer collega’s in de zorg: ‘Waarom ik meedoe aan deze campagne? Gewoon, omdat op mijn werk alles klopt. Ik zit lekker in mijn vel, ben trots op de locatie, blij met mijn collega’s en het team.’
‘Personeelstekort geeft onrust in een team, bij medewerkers en helaas ook bij bewoners en familieleden’
‘Ik weet het en voel het ook’, zegt ze. ‘Personeelstekort geeft onrust in een team, onrust bij medewerkers en helaas ook bij bewoners en familieleden. Voor een prettige werksfeer is een team nodig dat op formatie is, met voldoende collega’s. Vandaar dat deze wervingscampagne zo belangrijk is. Om de omstandigheden van teams te verbeteren, waardoor we beter en met meer aandacht ons werk kunnen doen. Verder is het natuurlijk ook gewoon leuk om enthousiaste nieuwe collega’s te hebben!’
Ook zij-instromers van harte welkom
Amstelring staat voor goede en liefdevolle zorg, leuk werk en financieel gezond zijn, aldus Eric Hisgen, voorzitter van de Raad van Bestuur van Amstelring: ‘Verder is er wat betreft de sfeer, the look and feel, zeg maar de stijl van het huis, volop vrijheid. Je kunt als zorgmedewerker bij Amstelring middenin de stad werken of in een dorp aan de waterkant, in een kleine of grote zorglocatie. Je kunt zorgen voor ouderen met dementie, voor revalidanten, voor voormalig-verslaafden of je kiest voor de wijkzorg waarbij je werkt voor ouderen, jongeren en gezinnen. Deze kleurrijke campagne is het helemaal voor ons.’
‘Je kunt als zorgmedewerker bij Amstelring middenin de stad werken of in een dorp aan de waterkant’
Ook mensen die nog niet in de zorg werken, maar wel leergierig zijn en ‘het hart op de juiste plaats hebben’, zijn welkom, aldus Hisgen. ‘Er zijn mensen die al jaren een mooie baan hebben, maar steeds vaker met het gevoel rondlopen dat ze eigenlijk andersoortig werk willen doen. Het soort werk waarbij je dagelijks voelt dat je van betekenis bent voor iemand anders. Die mensen nodig ik van harte uit een open sollicitatiebrief naar Amstelring te sturen. Zo hebben wij al veel fantastische zij-instromers verwelkomd.’
- Creatieve concept & Uitvoering: Effectgroep
- Fotografie: Tycho’s Eye Photography | Tycho Müller
- ‘Smoke-edit’: Aad Sommeling
Stuur ook jouw campagne in!
Wil je ook een plek in de rubriek ‘Campagne van de week’? Stuur dan wat beelden en wat extra informatie naar de redactie.