Accountants en humor, dat is misschien niet de eerste combinatie waar je aan denkt. Maar vergeet het stereotype, er valt met accountants zeker te lachen, zo bewijst de nieuwe campagne van bureau Vermetten, die met verschillende vestigingen en ruim 300 professionals (van wie 60 vorig jaar zijn gestart) vrijwel overal in Brabant te vinden is, van Helmond tot Etten-Leur. Van ‘Baas van de boekhouding’ tot ‘Koning van de Cash Flow’ – deze campagne stelt op een ludieke manier één vraag: ‘Waarom werk je dan niet bij Vermetten?’
Eer valt met accountants zeker te lachen, zo bewijst de nieuwe campagne van Vermetten.
Met de campagne, ontwikkeld door Evido, innovatief filmproductiehuis uit Eindhoven, wil Vermetten vooral de ‘accountant en belastingadviseur van de toekomst’ aanspreken. ‘Deze innovatieve wervingsvideo breekt met conventionele methoden door een humoristische twist te geven aan het dagelijks leven van een accountant’, aldus de 26-jarige Evido-directeur Kevin Peels. ‘Beeld je in: een accountant die zijn dagelijkse taken uitvoert met een flair die meer past bij een rockster dan bij een boekhouder.’
Cijfers crunchen
De opdracht die het bureau meekreeg: een wervingsvideo creëren die zowel fris als professioneel is, en ook nog eens jonge professionals aantrekt. ‘Idee was de slimste koppen aan te trekken die niet alleen cijfers kunnen crunchen, maar ook perfect passen binnen een jong en energiek bedrijf’, aldus Peels. ‘In de campagne Verder met Vermetten hebben we gekozen voor een humoristische en ietwat overdreven benadering, waarbij de “belastingadviseur van de toekomst” in een hilarisch scenario belandt, dat toont hoe hij veel te cool en competent is voor zijn huidige saaie omgeving. En dus waarom een overstap naar Vermetten de perfecte zet is.’
‘De feedback is fantastisch: meer betrokkenheid, en een duidelijke piek in het aantal kwalitatieve sollicitaties.’
De video is nog niet zolang uit, maar inmiddels een behoorlijke hit, weet Peels te melden. ‘Gelanceerd op verschillende online platforms en als social ads, trekt het de aandacht van precies de juiste doelgroep. De feedback is fantastisch: meer betrokkenheid, meer aanvragen en een duidelijke piek in het aantal kwalitatieve sollicitaties. Vermetten heeft nu niet alleen een sterker employer brand, maar ook een fris imago dat jong talent aantrekt’, zegt hij. ‘Vermetten is echt overweldigd door het succes van de campagne. Het bewijs dat wanneer je creativiteit loslaat op HR, je magie kunt verwachten!’
Lees ook:
- De 50 beste wervingscampagnes van 2023
- Dit waren de beste recruitmentcampagnes van het jaar 2022
- Alle campagnes van de week
Ook in ‘Campagne van de week’?
Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal, en wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.