Door de samenwerking met het arbeidsmarktcommunicatiebureau uit Capelle aan den IJssel krijgen alle sites van de keten een ‘moderne metamorfose’, zoals werkenbijaswatson.nl, werkenbijkruidvat.nl, werkenbijtrekpleister.nl, werkenbijiciparisxl.nl, werkenbijprijsmepper.nl, werkenbijkruidvat.be (tweetalig) en werkenbijiciparixl.be (tweetalig). Ook worden alle websites gekoppeld met het nieuw geïmplementeerde ATS-systeem Cornerstone. Dat gebeurt op zo’n manier dat kandidaten niet meer verplicht een account hoeven aan te maken voordat ze kunnen solliciteren. Dit is bij veel andere ATS-systemen (zoals SuccessFactors) nog wél het geval.
Eén masterframe, 7 websites
Om efficiency-redenen is ervoor gekozen één op maat gemaakt masterframe te ontwikkelen. Aan de voorkant betekent dit dat het framework van elke website hetzelfde is (gebaseerd op Maximums eigen ‘Rudder CMS’), maar dat er per website gespeeld kan worden met eigen kleuren, logo’s, lettertypes en content om zo elke winkelformule een eigen look & feel te geven. Het masterframe is daarnaast gekoppeld aan een speciaal ontwikkelde vacancy store: een centrale plek voor alle vacatures. Zoekt een kandidaat bijvoorbeeld naar een specifieke vacature bij Kruidvat, maar is die niet beschikbaar? Dan krijgt de kandidaat automatisch eenzelfde vacature bij Trekpleister te zien of andersom (het zogenoemde cross-selling).
De kop is er inmiddels af; werkenbijtrekpleister.nl is live. One down, six to go.
A.S. Watson Benelux is marktleider op het gebied van health & beauty in Nederland en België. Wereldwijd is A.S. Watson Group goed voor zo’n 15.000 winkels en 12 retailmerken.