Dat een millennial soms wat anders in elkaar zit dan de ‘traditionele kandidaat’, dat wisten we natuurlijk al. Deze video vat alle clichés vrij hilarisch samen. En heeft meteen ook een boodschap voor de recruiter. Kijken!
Of ze bekend is met de laatste technologie? De kandidaat lacht. Maar natuurlijk. Publisher? Excel? PowerPoint? Nee, dat niet. Maar wel met Pinterest, Instagram, Vine en Instagram, hoor. Facebook misschien ook? Opnieuw gelach. Nee, natuurlijk niet. ‘Facebook? Dat is voor oude mensen, zoals mijn ouders…’
Alle clichés op de hak
En zo gaat het nog wel even door in deze video die alle clichés op de hak neemt, zowel van de kant van de kandidaat als van de recruiter. Het filmpje, afkomstig van LA Reel House Media, is een behoorlijk succes op YouTube. Opvallend: de meeste reageerders kiezen niet bepaald partij voor de millennial, die op haar telefoon blijft kijken en zich onaardig behandeld voelt. Zo ver is het dus blijkbaar in the real world nog niet echt gekomen…
Weinig reageerders kiezen partij voor de millennial, die op haar telefoon blijft kijken
Maar een boodschap voor ‘de andere kant van de tafel’ is er natuurlijk ook: een beetje meer inlevingsvermogen in de wereld van de kandidaat kan het gesprek ook een goede kant op sturen.
Weten hoe je wél een millennial werft?
Op 31 mei kun je in één dag leren hoe de nieuwe generatie binnen te halen. Van chatten, instant feedback tot en met video, flexibiliteit door structuur, coachen op de werkvloer en toegankelijk en duidelijk leiderschap. Met unieke cijfers en feiten. Schrijf je in tegelijk met een collega van dezelfde organisatie, en je ontvangt 50% korting. Gebruik hiervoor bij inschrijving de actiecode combi-mill.