Gem. leestijd 3 min  57x gelezen

Het kan samen: hoe Heijmans zijn nieuwe belofte naar de arbeidsmarkt vertaalt

Bouwbedrijf Heijmans heeft een nieuwe merkcampagne. Daar hoort ook meteen een arbeidsmarktcampagne bij. Gelukkig blijkt het thema van de eerste naadloos samen te gaan met het doel van de tweede. Hoe kreeg dat in de praktijk vorm?

Het kan samen: hoe Heijmans zijn nieuwe belofte naar de arbeidsmarkt vertaalt

Grote concurrent/collega BAM was vorige maand al aan de beurt, met een campagne zonder al te veel bouwhelmen, deze maand volgt het Rosmalense bouwbedrijf Heijmans het voorbeeld, met een nieuwe wervingsvideo. Niet dat de vorige campagne, het in 2021 gelanceerde Maak het mee bij Heijmans, nu ineens zo achterhaald was. Maar Koninklijke Heijmans introduceerde begin oktober voor het hele bedrijf de nieuwe belofte ‘Het kan samen’. En daar hoort min of meer vanzelfsprekend dus ook een nieuwe arbeidsmarktcampagne bij.

Een positionerend en onderscheidend merkconcept was noodzakelijk om Heijmans opnieuw voor te stellen aan Nederland en de arbeidsmarkt, aldus Claire Trügg, hoofd Communicatie. ‘De identiteit van Heijmans was daarbij een belangrijk uitgangspunt. Met de belofte Het kan samen geven we hier invulling aan en laten we een optimistisch en oplossingsgericht geluid horen.’

Grote maatschappelijke uitdagingen

Met de nieuwe belofte speelt het bouwbedrijf in op ‘de grote maatschappelijke uitdagingen in de bebouwde omgeving in Nederland’, stelt Trügg. ‘De dilemma’s waar ons land voor staat, zijn niet zomaar op te lossen. Ze zijn ingrijpend, complex en onderling verweven. Zo is er dringend behoefte aan 1 miljoen extra woningen én plek voor de vrije natuur. Willen we overal perfecte bereikbaarheid én meer biodiversiteit. En moeten we bestand zijn tegen te veel water én genoeg hebben op droge dagen. We willen daarbij niet in tegenstellingen denken en een integrale aanpak kiezen bij deze complexe vraagstukken.’ Oftewel: het kan sámen.

‘Heijmans gelooft dat het samen kan, door naar het totaalplaatje te kijken en de losse onderdelen slim met elkaar te verbinden. En ze samen met onze opdrachtgevers, partners en collega’s op te lossen’, vult CEO Ton Hillen aan. ‘Omdat we ons betrokken voelen bij de toekomst van Nederland, willen we daar een leidende rol in pakken. Samen bouwen we verder aan een toekomstbestendig land. Voor onze opdrachtgevers, voor de gebruikers en voor heel Nederland.’

Eerste landelijke merkcampagne

De Het kan samen-campagne is ontwikkeld in samenwerking met bureau Persuade en is pas de eerste landelijke merkcampagne voor het 101-jarige bouwbedrijf. Michiel Rijshouwer, creatief directeur van Persuade: ‘In de campagne willen we vooral een positief geluid laten horen. Ons land dreigt immers vast te lopen. Hoe fijn is het dan dat er een organisatie opstaat die niet alleen gelooft dat het kan worden opgelost, maar het ook al gewoon doet. Iets dat verteld moet worden. Niet alleen aan de markt, maar ook aan bestaande en potentiële medewerkers. Want hoe mooi is het als je kunt bijdragen aan de grote uitdagingen van ons land.’

Interesse om ook bij te dragen? Ze zoeken nog een recruiter…

Lees ook

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal, en wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners