We willen meer, meer, meer kandidaten! Dat kan! Dat is goed nieuws! Meer kandidaten betekent dat je je basis op orde moet hebben… In de afgelopen 20 jaar zijn we, gelukkig, steeds meer gaan automatiseren, innoveren en proberen. We zien door de bomen het bos niet meer in het landschap van recruitmenttech dat ons helpt om ‘the human touch‘ te blijven waarborgen in onze processen. Wat betekent dit voor referral recruitment?
In de afgelopen 20 jaar zijn we, gelukkig, steeds meer gaan automatiseren, innoveren en proberen.
Je kúnt geen succesvol strategisch referralprogramma in je organisatie hebben als je de processen niet goed hebt uitgedacht, geïmplementeerd hebt en vervolgens ook goed uitvoert. Deze drie schakels zijn van het allergrootste belang.
#1. Proces
Waar, wanneer en hoe kun je aandragen? Waar komen jouw gegevens terecht én die van je aangedragen kandidaat? Wie doet de opvolging, vindt er een beloning plaats, etc. Door het proces volledig uit te tekenen, wat past binnen jouw organisatie, kun je vervolgens ook de verantwoordelijkheden benoemen....
Meer lezen?
Deze column van Heleen Stoevelaar, Founder van The Referral Company, is afkomstig uit het 180 pagina’s dikke Werf& Jaarboek, dat deze maand verschijnt. Een gratis (digitaal) exemplaar ontvangen? Vraag het hier aan!