Gem. leestijd < 1 minuut  77403x gelezen

Heineken selecteert stagiair opvallend anders

Heineken selecteert stagiair opvallend anders

Alle sollicitatiegesprekken zijn hetzelfde moet Heineken gedacht hebben toen zij op zoek gingen naar een stagiair events & sponsorship en 1.734 sollicitaties ontving. Dus bedacht Heineken sollicitatiegesprekken waar je je niet op kunt voorbereiden. Want wat doe je als de recruiter onwel wordt of jouw hand langdurig vastpakt?

Sollicitatiegesprekken

Tijdens het sollicitatiegesprek werd de kandidaat op verschillende manieren verrast. Van rare vragen tot het hand-in-hand door het kantoor lopen met de recruiter. Ook werd de recruiter onwel en werd gekeken hoe de kandidaten hierop reageerden. Tenslotte ging het brandalarm en werd gekeken of de kandidaten de brandweer ging helpen bij het opvangen van iemand die van het kantoorgebouw moest springen.

Champions League

Na de sollicitatiegesprekken werden de beste 3 kandidaten geselecteerd en konden medewerkers van Heineken stemmen op hun eigen favoriet. Uiteindelijk bleef Guy Luchting over als winnaar. Tijdens de openingsceremonie van Juventus- Chelsea mocht Guy op de middenstip hetzelfde doen als tijdens het sollicitatiegesprek. Alleen nu ging het om het doek met het logo van de Champions League.

Bron: Reclameblog.com

Martijn Hemminga

Ik ben adviseur op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. Met mijn bedrijf Nr29 adviseer en begeleid ik werkgevers bij het zelf regisseren van hun arbeidsmarktcommunicatie. Denk daarbij aan strategische arbeidsmarkt(communicatie)plannen, het intern verkrijgen van draagvlak en commitment voor arbeidsmarktcommunicatie, ken- en stuurgetallen en procesoptimalisatie. In september 2013 heb ik een online platform voor kennis + advies op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie gelanceerd: amcexpert.nl. Met Nr29 werk en heb ik gewerkt voor onder andere Boskalis, ISS Facility Services, Sanquin Bloedvoorziening, VMI Group, TU Delft, SNS Bank, KLPD, Provincie Fryslan, Strukton Civiel en Gemeentewerken Rotterdam. Daarnaast ben ik mede-oprichter van en docent aan de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie en geef ik masterclasses en trainingen op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. In 2012 is het boek Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand verschenen waar ik mede-auteur van ben. Ik maak deel uit van het Employer Brand Netwerk. Een groep van 9 toonaangevende experts op het gebied van goed werkgeverschap, arbeidsmarktcommunicatie en employer branding met als doel kennis, inzichten en ervaringen te delen. Zie www.employerbrand-netwerk.nl. Specialismen: arbeidsmarktcommunicatiemanagement, arbeidsmarktcommunicatieadvies, arbeidsmarktcommunicatiestrategie, arbeidsmarktcommunicatieplan, employee communications, hr communications, recruitment communications, recruitment marketing, corporate communications, arbeidscommunicatie, arbeidsmarketing, arbeidsmarktcommunicatie, employer branding, employee relationship management, referral, internal branding, employee relationship management ---------- Dit is een SEO test: vacature medewerker groenvoorziening limburg
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners