Is hij echt nog niet eerder bedacht en gebruikt? Een snelle zoektocht leverde geen treffers op, dus het lijkt er inderdaad wel op. In die zin is de slogan ‘Maak het mee bij Heijmans‘ in al zijn dubbelzinnige eenvoud gerust tamelijk briljant te noemen. Een beetje in dezelfde categorie als ‘Les is meer‘, de pay-off waarmee ROC Friese Poort eerder dit jaar van zich liet horen.
Het Brabantse bouwbedrijf gebruikt de pay-off om het ‘gele hart’ te benadrukken.
Het Brabantse bouwbedrijf gebruikt de pay-off om het ‘gele hart’ te benadrukken; de trots die veel Heijmans medewerkers kenmerkt. Zoals in de bijgaande campagnefilm veelvuldig te zien. Bijvoorbeeld bij Robert, die het heeft over de ‘vele toffe projecten’ die hij bij het bedrijf mag oppakken. Of bij Roos, die haar steentje zegt te willen bijdragen ‘aan de vele transities waar we voor staan’. En Laura, die het heeft over de collega’s, ‘die ik bijna mijn werkfamilie zou kunnen noemen.’
Onze wervingscampagne 'Maak het mee bij Heijmans' al gezien? Om een gezonde leefomgeving te maken, hebben we de beste mensen nodig! Dat doen we samen, met veel waardering voor eigen initiatief. Onze medewerkers zijn daar het levende bewijs van. #maakhetmee #werkenbijHeijmans pic.twitter.com/LE2mhpqffJ
— Heijmans (@heijmansnl) July 14, 2021
Mensen en projecten
Van die projecten krijgen we geen (concrete) voorbeelden te zien in de nieuwe campagnefilm. In plaats daarvan staan de mensen centraal. Die medewerkers zijn dan ook ‘het levende bewijs’ van de grote ambities, aldus het bouwbedrijf. Ambities ‘om een gezonde leefomgeving te maken en continu te kunnen blijven verbeteren, verslimmen en verduurzamen.’
‘We willen wegblijven van de standaard projectbeelden.’
In het concept van de campagne staat de (potentiële) medewerker centraal, en zie je in de leefomgeving zwart geïllustreerd wat al bestaat. ‘En alles wat jij kunt toevoegen is wit geïllustreerd’, legt Levina Oversier (Recruitment & Arbeidsmarktcommunicatie) uit. ‘Dit kan zowel op persoonlijk als vakinhoudelijk vlak zijn. We willen wegblijven van de standaard projectbeelden.’
‘Altijd in ontwikkeling’, zo vat het bedrijf het samen. En daarbij gaat het dus zowel om persoonlijke groei als om de vele dingen die je letterlijk mee kunt maken, zo valt ook op te maken uit de podcastserie die de campagne vergezelt en waarin we verschillende medewerkers aan het woord horen.
Heijmans heeft een flinke behoefte aan nieuw personeel. De orderportefeuille is voor zo’n 2 miljard euro gevuld, maar voor al die opdrachten zijn wel voldoende (ervaren) krachten nodig. Op de werkenbij-site staan momenteel zeker zo’n 150 vacatures open.
Lees ook
Ook in ‘Campagne van de week’?
Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal. En wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.