Het artikel gaat hieronder verder.
Naalden en hooibergen: in recruitment liggen ze vaak dicht bij elkaar. Dus zo vreemd is het niet dat Haystack People, specialist in IT-recruitment, Needles heeft gekozen als nieuwe naam voor het recent overgenomen vacaturemarketingbureau Idato. Met deze overname zet Haystack People naar eigen zeggen ‘een grote stap in de richting van innovatieve werving, waarbij organisaties sneller en voordeliger talent kunnen aantrekken voor een breed scala aan functies.’
De overname speelt in op de trend dat steeds meer mensen via sociale media een baan vinden.
Needles richt zich op vacaturemarketing via social media. Door gebruik van A.I., recruitmentdata en social media brengt het bureau vacatures heel gericht onder de aandacht bij de juiste doelgroep. Deze aanpak speelt in op de trend dat steeds meer mensen via sociale media een nieuwe baan vinden, terwijl de concurrentie op traditionele jobboards toeneemt. Needles claimt als resultaten bijvoorbeeld:
- Een bereik van 25.000 tot 40.000 geschikte kandidaten per campagne.
- Gemiddeld 30 geïnteresseerde reacties per vacature.
- Tot wel 60% kostenbesparing ten opzichte van traditionele recruitmentmethodieken.
Continu leren
‘Met Needles benutten we de kracht van A.I. en laten we campagnes continu leren van eerdere resultaten’, aldus Stijn Koehler, directeur van Haystack People (rechts op de foto). ‘Zo zorgen we voor steeds betere prestaties en verlagen we tegelijkertijd de wervingskosten voor organisaties.’ De recente overname maakt het mogelijk om organisaties sneller en voordeliger te helpen met het vinden van de juiste mensen – en dat voor veel meer functies dan alleen IT.
Idato heeft een staat van dienst met meer dan 700 succesvolle campagnes.
Haystack People heeft zich jarenlang gericht op IT-professionals zoals softwareontwikkelaars en technische talenten binnen scrum-teams. De vraag naar ondersteuning bij andere functies op andere afdelingen – zoals financieel controllers, marketeers en accountmanagers – groeide echter sterk. De overname van Idato biedt een antwoord op deze behoefte. Idato was een pionier in vacaturemarketing met A.I. en heeft een staat van dienst met meer dan 700 succesvolle campagnes.
‘De volgende stap in recruitment’
Voor de directie van Haystack People is dit meer dan een zakelijke beslissing. ‘Dit voelt als een nieuw, innovatief avontuur’, zegt Ruben Ordelman (Needles, links op de foto boven). ‘We bouwen voort op een stevig fundament en voegen een methode toe die perfect aansluit bij de veranderende arbeidsmarkt.’
‘We voegen een methode toe die perfect aansluit bij de veranderende arbeidsmarkt.’
‘De arbeidsmarkt blijft in beweging, en met Needles spelen we in op de groeiende behoefte aan slimme, datagedreven oplossingen’, voegt Koehler toe. ‘Organisaties kunnen nu hun vacatures effectiever invullen en tegelijkertijd hun werkgeversmerk versterken.’
Lees ook
- Alle Zakennieuws