Het artikel gaat hieronder verder.

Quint & van Ginkel is een relatief jonge infra-aannemer. Er werken nuchtere types die niet snel onder de indruk zijn van deadlines, complexe techniek en fysiek werk… Maar hard werken moet natuurlijk wel leuk blijven! Met hun kersverse wervingscampagne laten ze zien hoe ze dat doen. Van ‘Happiness Manager’ en een ‘Vrijmibo-bezorgservice’ tot relaxte testimonials vanuit de massagestoel!
Hard werken
Tijdens intern onderzoek naar de EVP-waarden bleek dat ‘hard werken’ hier geen negatieve term is. Integendeel. Ze zijn er trots op. Tijdens interne interviews regende het uitspraken als ‘Lekker knallen met z’n allen’, ‘Heerlijk met je poten in de bagger’, of: ‘Ik ga elke dag moe maar voldaan naar huis.’ We besloten deze cultuur in de etalage te zetten met de campagneregel: Hard werken moet wel leuk blijven. Toen iemand vroeg: ‘Schrikt die zin niet af?’ antwoordde directeur Teddy direct zelf al: ‘Dat is juist een mooie eerste selectie. Als hard werken je afschrikt, hoef je hier al niet te solliciteren.’
Hoe houden ze het leuk?
Het is bij Quint & Van Ginkel dus hard werken voor alle grondwerkers, voorbereiders, elektriciens en monteurs. Maar dat vindt niemand erg, want ze krijgen er veel waardering voor terug. Om de belofte ‘hard werken moet wel leuk blijven’ te blijven bewijzen, is er een jaarkalender opgesteld vol events, bedankjes en leuke extraatjes. Van rozen op Valentijnsdag tot een voetbal in elke bus. Dit zorgt voor mooie anekdotes die binnen het lokale wervingsgebied snel de ronde doen. Daarnaast zit de beloning in vertrouwen, vrijheid en opleidingskansen.
Campagne
De campagne is officieel nog maar net een maand begonnen. Er is ingezet op een opvallende touch-video met een overijverige ‘Happiness manager’. Verder bestaat de campagne onder andere uit testimonials, social content en statische vacature-uitingen. En natuurlijk komt alles samen op de kersverse werkenbij-site!
Wat was de impact van de case?
Alleen de productie van de campagne zorgde al voor verbinding, reuring en vooral veel lol op de werkvloer. Iedereen werd betrokken en de hele organisatie werd op de hoogte gehouden van de nieuwe wervingscampagne. Al voor de eerste draaidag bestond er draagvlak voor het campagne-idee. In alle video’s en foto’s voel je het (werk)plezier en trots van alle medewerkers. Daar kan geen acteur tegenop.
Omdat de campagne pas net gestart is, zijn nog niet eens alle middelen ingezet, maar de eerste tractie is al hoopvol. Op dit moment zitten er al 80 sollicitanten in de pijplijn, zijn er op de website 20 job alerts ingesteld en is die ene lastig in te vullen vacature die al een jaar openstond nu eindelijk ingevuld!
Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?
Quint & Van Ginkel neemt zichzelf in deze campagne niet te serieus en durft met de luchtige regel ‘Hard werken moet wel leuk blijven’ in te tappen op precies de juiste behoefte, mentaliteit (en arbeidsethos) van de doelgroep. Een uniek geluid tussen alle serieuze duurzaamheidsclaims van concullega’s binnen de inframarkt.
Credits case
De volgende externe partijen en mensen zijn betrokken geweest bij deze case:
- Quint & van Ginkel: Teddy van Voorst en Elisa van Voorst
- Films: Studio Littlejohn
- Fotografie: Wiebke Wilting Photography
- Werkenbij-site: Getnoticed
Uitreiking op Werf& Live
De Werf& Awards worden uitgereikt op Werf& Live, dat dit jaar plaatsvindt op 15 mei 2025. Werf& Live is dé ontmoetingsplek voor HR-professionals, recruitmentexperts en arbeidsmarktspecialisten die zich willen onderdompelen in de kernaspecten van employer branding. Wil je erbij zijn?
Ook kans maken op een Werf& Award 2025?
Maak ook kans op een Werf& Award en stuur uiterlijk 18 maart 2025 voor 17.00 uur jouw arbeidsmarktcommunicatie- of recruitmentcase in. Kijk voor meer informatie en om jouw case in te sturen bij Werf& Awards.