Morgen, op 12 oktober, viert CourtesyMasters zijn 25-jarig jubileum. Het Haagse headhuntersbureau in is in die tijd uitgegroeid tot een internationale speler in Hospitality Executive Search en Hospitality Management Recruitment. ‘Samen met ons team, gewaardeerde relaties, toegewijde kandidaten en betrokken leveranciers zijn we in die tijd geëvolueerd tot iets wat ik me nooit had kunnen voorstellen’, aldus managing partner Larissa Zwart (foto). ‘Dat vervult het mijn hart met dankbaarheid.’
‘De menselijke factor, die gastvrijheid zo speciaal maakt, staat daarbij altijd voorop.’
Wat begon in Rotterdam, met de oprichting door hotelier Fons Bitter, is sindsdien uitgegroeid tot een internationale speler op het gebied van executive search en management recruitment en weet al een kwart eeuw toptalent te verbinden met prestigieuze horecabedrijven wereldwijd. Het bureau staat bekend om zijn focus op privacy, inclusiviteit en de menselijke factor binnen gastvrijheid, aldus Zwart. ‘Sinds ik in 2007 eigenaar werd van CourtesyMasters, is het mijn missie geweest om inclusiviteit en privacy centraal te stellen in het wervingsproces binnen de sector. De menselijke factor, die gastvrijheid zo speciaal maakt, staat daarbij altijd voorop.’
Barrières doorbreken
CourtesyMasters zegt zelf het eerste hospitality-recruitmentbureau in Nederland te zijn. Zwart sloot in 2004 aan, alvorens in 2007 de eigenaar en directeur te worden. In de jaren erna veranderde het bureau van alleen recruitment naar een ‘full-service talent acquisition en career management agency‘, wel nog steeds met een duidelijke focus op de hospitality-sector. Ook bevat het bureau tegenwoordig een netwerk van onafhankelijke ondernemers die internationaal dezelfde focus hebben.
‘Wij begrijpen dat succes niet alleen te maken heeft met het vinden van bekwame kandidaten met de juiste kwalificaties.’
‘Wij begrijpen dat succes niet alleen te maken heeft met het vinden van bekwame kandidaten met de juiste kwalificaties. Het gaat om de opbouw van langdurige relaties gebaseerd op wederzijds vertrouwen en respect, zowel met onze klanten als met onze kandidaten’, aldus Zwart, die ook het belang van het doorbreken van barrières benadrukt. ‘Wij zijn vastbesloten om kansen te creëren voor ieder talent. Onze focus op de menselijke factor stelt ons in staat de toekomst van hospitality recruitment rijkelijk vorm te geven. De mens achter de opdrachtgever, achter de kandidaat, achter de collega en achter de leverancier staat centraal. Altijd.’
Lees ook
- Alle zakennieuws